Günsel; Devrim’in Kıbrıs’ta Yeşerttiği Filiz - ADEM AKÖL

25 Şubat 2020 Salı 01:44

Tarih, 27 Mayıs 1960; Cumhuriyet tarihinin ilk askeri darbesini yaşar Türkiye... Kara Kuvvetleri Komutanı Cemal Gürsel ve arkadaşları tarafından yönetilmeye başlanır Türkiye Cumhuriyeti.

Tarih, 16 Ağustos 1960; İngiliz sömürgeciliğine karşı mücadele yürüten Kıbrıslı Türkler ve Rumlar, ortak Cumhuriyet’lerini kurarlar.

Tarih, 29 Ekim 1961; Cemal Gürsel’in talimatıyla tamamen yerli malzemelerden, sadece 4.5 ayda üretilmiş 2 Devrim arabası Ankara’da TBMM’nin önünde Cemal Paşa’yı beklemektedir...

Çok basit sayılabilecek tüm olumsuzluklara rağmen, Cemal Paşa; Devrim arabası ile Anıtkabir’e ulaşır... Ertesi gün, Türkiye’nin üretici değil; sadece tüketici bir ülke olması için uğraş veren güçlerin borazanları konumundaki gazeteler ve radyolar; Devrim Projesi’nin büyük bir fiyasko ile sonuçlandığını yayarlar tüm dünyaya... Devrim’in üretim serüveni sadece 2 araba ile son bulur.

Yeni kurulmuş Kıbrıs Cumhuriyeti’nin batı bölgesindeki bir köyde, henüz 9 yaşındaki bir erkek çocuk; Devrim’in hikayesini dinler köyündeki lambalı radyolardan... Küçücük beynini altüst eder Devrim’in hazin sonu... Onun üretilmesini engelleyenlere inat, çamurdan arabalar yapmaya başlar evinin bahçesinde.

Yıllar geçer, çetin yıllar... Kıbrıs Cumhuriyeti’nden dışlanır Türkler 1963’te... Acı dolu savaş yılları başlar... Kıbrıs’taki o dönemin zor şartlarında büyür çocuk; “bir gün gelecek, gerçek arabalar üreteceğim” azmi ile.

Tarih, Eylül 1971; genç bir delikanlı olur çocuk... Ankara’da Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nin Fizik bölümünü kazanır; kafasında kurguladığı araba için gerekli bilginin alt yapısını oluşturmaya başlar büyük bir heyecanla.

Yunan Cuntasının, Kıbrıs Cumhuriyeti’ni yok etmek için başlattığı 15 Temmuz 1974 darbesi ve ardından Mutlu Barış Harekatı ile gelişen fiili durum; genç delikanlının hayallerini engellemez... Durumun normalleşmesi ile Ankara’daki eğitimine devam eder.

Tarih, Haziran 1978; çiçeği burnunda bir Fizikçi olarak ülkesine geri döner, vatansever bir genç adamdır o artık... Ülkesinin çocuklarının daha iyi yetişebilmesi için dersane kurar Lefkoşa’da... Ülkesini seven, üretken yüzlerce genç yetiştirir yıllar içinde.

Tarih 1988’i gösterdiğinde Kıbrıs’taki Türkler, kendi devletlerini kurmuşlar; onu dünyaya tanıtmak ve kabul ettirmek için var güçleri ile çalışmaktadırlar... ‘Genç Adam’ olgun bir KKTC vatandaşıdır artık... O, bugünün Suat Hocası; Suat İrfan Günsel’idir... KKTC’nin var olabilmesi için, “benim de payıma düşeni yapmam gerekir” düşüncesi ile dersaneyi üniversiteye dönüştürür... Yakın Doğu Üniversitesi’ne.

Evlenir, 3 çocuğu olur... Üniversite ile birlikte büyür çocukları... Beynindeki ‘gerçek araba üretme’ fikri hiç yok olmaz Suat Hoca’nın... Genlerine kazınmıştır bu sevda... Ve bu genler, büyük oğlu İrfan’a da geçer... Motorlu araçlara karşı büyük bir merakı vardır, İrfan’ın... Çevresinden eski otomobilleri toplamaya başlar... En küçük vidasına kadar dağıtarak, banttan yeni çıkmış orijinali gibi yeniden toplar.

Tarih 2007 yılına geldiğinde, onlarca arabayı bozmuş; teknolojisini öğrendikten sonra yeniden kurmuş, artık büyük bir teknik donanıma sahip olmuştur İrfan... Topladığı arabaları, oluşturduğu  ‘Yakın Doğu Üniversitesi Klasik ve Spor Araba Müzesi’ çatısı altında öğrencilerin ve halkın beğenisine açar... Olumlu tepkiler alır.

Babasının hayalini gerçekleştirme zamanının artık geldiğini düşünür İrfan... Takvim yaprakları 2010’u gösterdiğinde, beyninde kurguladığı otomobili yaratabilmek için, konusunda deneyimli ancak genç ve dinamik bir ekip kurar... Uzun ve yorucu bir çalışma süreci başlar.

59 yıl önce Devrim’le beslenerek yeşeren filiz, olgunlaşmaya başlamıştır artık... KKTC tarihine 20.02.2020 rakamları ile damgasını vuran GÜNSEL, halkla buluşmaya hazırdır... İzdihamın yaşandığı büyük bir kalabalığa; tamamen Türk mühendislerin tasarımı, göz nuru ve el emeği ile üretilen GÜNSEL’lerin tanıtımını yapar İrfan; Prof. Dr. İrfan Suat Günsel, gururla.

KKTC toprağını, gökyüzünü ve bayrağını simgeleyen sarı, mavi ve kırmızının en can alıcı tonlarıyla imal edilen 3 adet GÜNSEL B9, seri üretim için hazırdır... Tek şarjla 350 km. yol gidebilen 11 bin parçanın bir araya getirilmesi ile üretilen 140 kW güce sahip GÜNSEL B9, saatte 100 km. hıza 8 saniyede ulaşabiliyor... Hız limiti saatte 170 km. ile sınırlandırılmış arabanın bataryası, yüksek hızlı şarjla 20 dakikada dolabiliyor.

Önümüzdeki yıllarda fosil yakıtla çalışan arabaların, hızla azalarak; 2040’larda otomotiv piyasasının yüzde 60’ını elektrikli araçların ele geçireceği öngörülmektedir... Buna göre bugün, dünya genelinde yıllık 2 milyon elektrikli otomobil talebinin hızla artarak; 20 yıl içerisinde yıllık 60 milyona ulaşacağını düşünürsek; 2021’de seri üretime başlanması planlanan GÜNSEL’in, bu piyasadan pay kapmak için doğru bir zamanda görücüye çıktığı aşikardır.

KKTC ekonomisinin lokomotifi haline gelen üniversitelerin yanı sıra, otomotiv endüstrisinde de sağlam adımlar atılmaya başlanması, Kıbrıs Türkü’nün ülkesine bağlılığını ve mücadeleci ruhunu göstermektedir... Bunun en güzel örneği Suat Hoca ve oğlu İrfan Günsel’in kimlikleri altındaki Yakın Doğu Üniversitesi ile GÜNSEL değil midir..?

Günün Sözü

Bir millet ki resim yapmaz, bir millet ki heykel yapmaz, bir millet ki tekniğin gerektirdiği şeyleri yapmaz; itiraf etmeli ki o milletin ilerleme yolunda yeri yoktur.

M. K. Atatürk

Görüşlerinizi Bildirin

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

YAZARIN DİĞER YAZILARI