Yapı Kredi ve Kredi Kartı Vurgunu - ADEM AKOL

23 Ağustos 2019 Cuma 01:42

Kredi kartları günlük yaşamımızı kolaylaştırmak için hayatımıza girer bundan 20 yıl kadar önce... Bilinçli kullanılması halinde hem tüketiciye hem de ülke ekonomisine büyük yararlar sağlar... Kredi kartlarına uygulanan taksit imkanları ve nakit paraya temas etmeden yapılan alışverişin verdiği rahatlık tartışılmaz. Öte yandan sirkülasyon yüzünden hasar gören nakit paranın devlete olan maliyeti ve tedavüldeki nakit hacmi azaldığı için devletin elde ettiği tasarruf oldukça büyüktür...

Bu işin kaymağını ise bankaların yediği aşikardır... Öyle ya, talep etmemenize rağmen zarf içinde size gönderilen kredi kartları bunun bir isbatı değil midir..? Ticari kredi faizlerinin en fazla yüzde 20 olduğu bir dönemde, kredi kartı gecikme faizinin yüzde 30’ları aştığı gerçeği bunun isbatı değil midir..?

Üstelik bazı hallerde, kredi kartları üzerinden bankalar tarafından vatandaşın içine sürüklendiği girdap o kadar büyük ki; içinden çık çıkabilirsen...

Bir vatandaş anlattı dün, feryat ediyor... “2 Yıldır Yapı Kredi’nin World Platinum kartını kullanıyorum... Kredi kartımın hesap kesim tarihi her ayın 30’u, son ödeme tarihi de sonraki ayın 10’u... Geçtiğimiz aya kadar, borcumun tümünü düzenli olarak ödedim” diyor...

İçinde bulunduğumuz ayın 9’unda Yapı Kredi’nin bir ATM’sine gider vatandaş, kredi kartının borcunu ödemek için... Ancak ödemeyi gerçekleştiremediği gibi, kredi kartını da geri alamıyor... Bunun üzerine borcun asgari ödemesini internet bankacılığı üzerinden havale yapar...

Kredi kartını ATM’ye kaptıran vatandaş, araya bayram tatili girdiği için; tatilin hemen sonrası, Dört Yol’daki Yapı Kredi şubesine gider, durumu anlatır... Kartın iptal olduğunu, o yüzden Müşteri Hizmetleri’ni araması gerektiğini söyler şubedeki bayan...

Müşteri Hizmetleri aranır; güvenlik nedeni ile kartın iptal edildiği ve 10 gün içerisinde yeni bir kart oluşturulacağı yanıtını alır vatandaş...

Kart, 21 Ağustos’ta eline ulaşır... 22 Ağustos’ta internet üzerinden alışveriş yapmak ister, ancak yeni gelen kartın internet alışverişine kapalı olduğunu görür... Müşteri Hizmetleri’ni arar... Dün gelen kartın hesap kesim tarihinin her ayın 11’i, son ödeme tarihinin ise 21’i olduğu, asgari ödeme yapılmadığı için kullanıma kapatıldığı yanıtını alır...

İki parmakla kavrayıp dışarıya çekilebilecek fiziki bir imkan olmadığı için ATM’ye kaptırılan kartın hesap kesim tarihi ayın 30’u, son ödeme tarihi 10’u... Onun devamı niteliğinde olması gereken ve 21 Ağustos’ta vatandaşın eline geçen kartın hesap kesim tarihi 11’i, son ödeme tarihi 21’i...

Yeni kart, 19 Ağustos’ta basılmış... Kart basılmadan 8 gün önce yani 11 Ağustos’ta hesap kesim tarihi belirlenmiş... Vatandaşın eline geçtiği gün yani 21 Ağustos’ta ise son ödeme tarihi gelmiş...

Bu nasıl bir iş..? Bu nasıl bir Hizmet..? Amaç vatandaşı zora sokmak mı yoksa ona hizmet etmek mi..?

Vatandaşın bu konuda daha dikkatlı davranması ve hesabını kitabını daha iyi yapması gerektiği doğru... Ancak bankaların da artık kredi kartlarını bir vurgun aracı olarak kullanmaktan vazgeçmeleri gerekmektedir.

GÜNÜN SÖZÜ

İnsan yaptığı işi, türü ne olursa olsun, o kadar mükemmel yapmalı ki, ne şu an yaşayan, ne ölmüş olan, ne de doğacak olan daha iyisini yapamasın.

Siyahi Amerika’lıların hakları mücadelesine hayatını vakfetmiş, bütün dünyanın takdir ve sevgisini kazanmış Martin Luther King Jr. “Bugünden başlayarak yaptığımız işi, başkasının yapamayacağı mükemmellikte yapalım” diyor.

Görüşlerinizi Bildirin

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

YAZARIN DİĞER YAZILARI