Seçmen Tercihinde Ekonomi Faktörü - CÜNEYT ÖRKMEZ

9 Mart 2019 Cumartesi 00:50

31 Mart yaklaşırken artan seçim tartışmalarında gözle görülür bir ekonomi vurgusu dikkat çekiyor. Siyasi partilerin farklı düşünceleri temsil ettikleri var sayılsa da her birinin,  seçmenlerin tercihlerinde var olan ekonomik beklenti faktörünün yarattığı kaygıyı hissettiğini görebiliyoruz.

Ayrıca yerel seçimler adeta bir genel seçim havasında. Buna ne neden oldu?

Önemli bir sebep son beş yılda bir yerel seçim, iki genel seçim, bir Cumhurbaşkanlığı seçimi ve bir anayasa referandumu için sandığa gitmiş olmamız. Biraz heyecan duygusundan yoksunluk seziliyor bu seçimde. Yerelden çok ulusal ve uluslararası politikaların geleceği oylanıyormuş gibi bir hava var.

Bir diğer neden ise Türkiye’de yeni siyasi sistemle oluşmuş olan siyasi ittifaklardan kaynaklanan bir saf tutuş. Partimiz kazansın, adayımız kazansın, sorunlar çözülsün Türkiye büyüsün yaklaşımı.

Aslında bu seçim havasının seçmenin ekonomik beklentilerine cevap verecek yerel ekonomiyi canlandıracak politikalara ve projelere daha çok yer vermesi beklenirdi. Yerelliğin dünyada giderek daha çok ilgi çektiği, yerel ve ekonomiye kazandırılabilecek ürün ve hizmetlerin insanların satın alma tercihlerinde ön çıktığı bir dünyada bu konu tabii ki yerel yönetim olarak tanımladığımız belediyelerin en önemli çalışma alanlarından birini oluşturmaktadır.

 Bölgeler arasındaki ekonomik farklılıkların yarattığı sorunlar, bu sorunun çözümü için harcanan bütçelerle karşılaştırıldığında çok önemli bir soruyu kendimize sormamız gerekiyor. İnsanları yerinde mutlu edecek ekonomik açıdan yerinde refahı sağlayacak, yerel ekonomiyi canlandıracak, yerinde yeni iş alanları ve istihdam yaratacak hangi politikaları üretiyoruz?

Bu belediyelerin doğrudan işi midir diye soranlar olacaktır. Evet, bu çok ciddi bir belediyecilik işidir.

Yerel düzeyde ekonomik kalkınma, ortak bir kentsel bölgede yer alan ve o bölgenin yerel kaynaklarını paylaşan yerel halk ve yönetimlerle işletmelerin işbirliği içerisinde ve eşgüdümlü hareket edebilmelerini sağlayarak çok önemli somut ekonomik değerler yaratabilir. Bu süreçte belediyelerin toplumun değer yaratabilecek girişimlerini özendiren faaliyetleri, kolaylaştırıcı tedbirler alması beklenir. Yerel ürünlerin ve hizmetlerin ortaya çıkması ile yerel bir dinamizmin mimarı olacak belediyeciliğe hiç olmadığı kadar ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum. Toplumun üretme arzularını harekete geçirecek, girişim psikolojisini anlayacak belediye başkanlarına bu seçim bir fırsat olur mu? Seçilmek için kampanyalar yürüten başkan adaylarını ilgi ile izlemeye devam edeceğiz. Hizmete talip olmak cesaret ister. Bu fedakârlıklarından dolayı toplum olarak kendilerine yardımcı olacağız.  Onlardan da aynı iyi niyetle, yerel ekonomiyi canlandıracak akıllıca politikalar bekliyoruz.

Yapacak çok ama çok işleri olacak. 

Görüşlerinizi Bildirin

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

YAZARIN DİĞER YAZILARI