Ramazanda Kilo Durumunu Kontrol Et - DYT. BURCU NUR CİNGÖZ

10 Mayıs 2019 Cuma 00:42

Beslenme alışkanlıkları bazen değişebilmektedir. Bu süreçlerden biriside Ramazan dönemidir. Ramazanda beslenme alışkanlıkları tamamen farklılaşır. Normalde 3 ana 3 ara öğün şeklinde beslenilirken birden bu 2 ana öğüne düşüp uzun süreli açlık saatleri oluşmaktadır. Bütün gün düzenli aralıklarla tüketilmesi gereken besinleri kısıtlı saatlere sığdırmak ve kaliteli beslenmek durumunda kalınıyor.  Özellikle iftar öğününde aşırı besin tüketimiyle beslenme düzensizlikleri ortaya çıkmaktadır. Uzun süren açlık sonrası iftarda fazla besin çeşitliliğiyle beraber porsiyon kontrolü imkânsız hale gelmektedir. Ramazan dönemiyle uyku düzeninin değişmesi zihinsel ve ruhsal dengenin de değişmesine neden olur.  Öğün saatlerinin değişmesi, uyku düzeninin bozulması derken insan metabolizması hayli şaşmaktadır. Peki, bu şaşan düzende kilo durumunu sabitlemeli mi yoksa akışına bırakıp tartıda artıları görmeli mi?
Öncelikle ramazan ayını zayıflama ayı gibi görmeyin. Aksine değişen düzenle beraber metabolizma yavaşlamaktadır. Uzun süre açlık sonrası birden tüketilen besinler ani bir şekilde kan şekerini yükseltiyor ve insülin salınımını etkiiyor. İnsülin salınımın artmasıyla yağ depolaması artıyor. Bu sebeple de aslında bilinenin aksine ramazanda kilo vermek biraz daha zorlaşıyor.  En doğrusu bir uzman desteği alarak ramazan döneniminde kilo kontrolünü sağlamak için yeterli ve dengeli beslenmektir.
Sadece iftar yapmayın. Bütün günün beslenme ihtiyacını bir öğünde tüketmeye çalışmak kilo artışına sebep olacaktır. İftar, sahur ve iftardan sonra bir ara öğün şeklinde gününüzü planlayın.
Sahuru gerçekten uykudan uyanıp tüketin. Hem açlık süresini normal oruç saatlerine indirmiş olursunuz hemde bir şeyler tüketip hemen ardına uyumayıp vücudun sindirmesi için zaman vermiş olursunuz. Böylelikle kilo kontrolü daha kolay olur.
İftar ve sahur arasına, iftardan 2 saat sonra olacak şekilde bir ara öğün sıkıştırılmalıdır.
Kilo kontrolünde bir diğer etken de su tüketimi. Sadece sahurda birden 2 litre su tüketmek sizin gün boyu olan su ihtiyacınızı karşılamaz. Sahurda birden içilen su boşaltım sisteminizi yormaktan başka bir işe yaramaz.  İftar ve sahur arasına 2-2,5 litre suyu yaymak hem oruç tutarken rahat olmak hemde kilo kontrolü açısından kolay olacaktır.
İftardan sonra aşırı ağır besinler tüketip üzerine fiziksel aktivite yapmadan günü tamamlamak tartıda artışlar görmenize sebep olabilir. Kendinizi aşırı yormadan ramazan düzeninde mutlaka spora ya da fiziksel aktiviteye yer açın. 
Bedenen, ruhen arındığınız bir ay diliyorum. Unutmayın bedeninize ne verirseniz sizinle o gelecektir. Bu süreçte kendinize şefkatli davranın.

Görüşlerinizi Bildirin

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

YAZARIN DİĞER YAZILARI