• USD 3.7777
  • GBP 5.2460
  • EUR 4.6367

Migren Ağrılarını Arttıran Besinler Hangileridir? - Gizem TALAY

28 Ağustos 2017 Pazartesi 00:45

Migren kadınlarda erkeklere oranla daha sık görülmekle birlikte, çoğunlukla ataklar halinde gelişip şiddetli baş ağrısına neden olan nörolojik bir hastalıktır. Migrende en sık rastlanan belirti hafif başlayıp, bir süre sonra şiddetli, zonklayıcı tarzda baş ve boyun ağrılarıdır. Bu  ataklar 3 saatten 3 güne kadar değişen uzunluklarda olabilir. Migreni tetikleyen başlıca faktörler; diyet, duygusal durum, hormonal değişiklikler, uyku düzeni, iklim ve kişisel bazı alışkanlıklardır.

1)Alkollü içecekler;

Herkes için aynı derecede olmasa da alkol çoğu migrenli için tetikleyicidir. Buna karşılık her alkol aynı derecede tetikleyici değildir. Migreni en çok tetikleyen içkiler ‘kırmızı şarap’ olup bunu diğer şaraplar, bira ve viski izler. En çok kırmızı şarabın migreni tetiklemesinin sebebi ise içerisinde koruyucu olarak sülfit bulunmasıdır.

2)Soya ve MSG;

Monosodyumglutamat (MSG) soya sosu ve daha birçok gıdada yer alır. MSG genelde lezzet artırıcı olarak kullanılır. Migrenli kişilerin %10-15’ inde korkunç baş ağrılarına yol açtığı görülmüştür. Soya sosu tuz içeriğinin yüksek olmasından dolayı dehidrasyona neden olur, bu da baş ağrısının tetikleyicisidir.

3) Kahve;

Kahve içerisindeki kafein, bazı ilaçlarla kullanıldığında migreni rahatlatmaya yardımcı olabiliyor. Bununla birlikte, kafein seviyeleri düştüğünde, hasta daha sonra baş ağrısı geliştirmeye eğilimli olabilir. Sonuç olarak, dozajını ayarlamak şartı ile migren hastalarına hem bir fayda sağlayabiliyor hem de bir engel olabiliyor.

4) İşlenmiş Etler;

İşlenmiş etler, sosisli veya bazı diğer etler gibi, nitrat veya nitrit olarak bilinen koruyucu maddeler içerir. Nitritler kan damarlarının genişlemesine sebep olduğu için migreni tetikleyebilir.

5)Peynirler;

Peynir sıklıkla bir migren tetikleyicisi olarak tanımlanır. Araştırmacılar, eski peynirlerin yüksek seviyelerde tiramin, kan damarlarını etkileyebilen ve baş ağrısını tetikleyebilecek bir amino asit içerdiğinden kaynaklandığını söylüyor.

Kontrollü bir diyet, stresin azaltılması ve uykunun düzenlenmesi migren ataklarınızı hafifletmekte güzel sonuçlar yaratabilir. Sağlıkla kalın..


Görüşlerinizi Bildirin

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

YAZARIN DİĞER YAZILARI