• USD 5.9944
  • GBP 7.6094
  • EUR 6.8267

Beden ( ci ) - Beden ( Eğitimi ) dersi - HAKAN GEDİKTAŞ

3 Ağustos 2018 Cuma 11:13

Bir çok öğrencinin eğitim-öğretim hayatının çok önemli bir yerini dolduran ve gelmesini dört gözle bekledikleri  bir derstir “BEDEN EĞİTİMİ dersi… Hatta diğer meslektaşlarımızın da “Ohh ne güzel sizin işiniz rahat, her gün okula eşofman ile geliyorsunuz” diyerek iş kıyafetlerimiz üzerinden bizlere zaman zaman hayranlıklarını…! Belirttikleri bir derstir “BEDEN EĞİTİMİ” dersi.

Çok değerli okurlar , anneler , babalar ; Beden Eğitimi dersi hayatın tam da kendisidir aslında. Bu dersin içinde kazanmak, kaybetmek, sevinmek, üzülmek var, paylaşmak var, örselenmek var ve en önemlisi yardımlaşma ya da bencillik var… Sizlere bu saydığım duygu durumları hayatın içinde yok mu.? Duyar gibi oluyorum fazlası var ama eksiği yok. Beden Eğitimi dersi’nin  en önemli kazanımları arasında  “kazandığı zaman bu galibiyeti paydaşları ile paylaşmak , kaybettiği zaman ise bu durumu kabullenmek” en önemlisidir. Bu iki duygu durumu değil mi aslında bizleri hayata hazırlayan. Hayatın hep içinde bir mücadele yok mudur tıpkı Beden Eğitimi dersinde olduğu gibi…

Yukarıda bahsi geçen durumlar bu ders ile ilgili tespitim. Ancak ne yazık ki yaşadığımız coğrafyada gerçek böyle değil. Türkiye’de maalesef diğer uygulamalı derslerde olduğu gibi “Beden Eğitimi” dersi de makus talihine yenik düşerek en başta önem arz eden dersler arasında olması gerekirken en önemsiz dersler arasına alınmıştır. Bu durum hem resmi yetkililer hem de toplum tarafından bu hale getirilmiştir. Hemen hemen bir çoğumuz tanık olmuşuzdur  Devlet okullarında zaman zaman öğretmen atanamadığı için coğrafya öğretmeninin ya da din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmeninin bir yıl boyunca ya da asıl öğretmen gelinceye kadar bu dersi vermeye çalıştığı…. Ya da bir çok özel öğretim kurumunda haftalık 2 saat yapmaları zorunlu Beden Eğitimi dersinin bir saatini başka sayısal derslere vererek o ders saatinde matematik , fen bilimleri vb. gibi derslerin yapılmasını sağladıkları…. Soruyorum size günümüz Türkiye’sinde sınav odaklı bir sistem olması gerçeğinden de yola çıkarak bu sınavların  Beden Eğitimi dersinden uzak olması nedeniyle öbür derslere göre üvey evlat muamelesi yapılıp itilip kakılıp önemsiz bir ders gibi gösterilmesi reva mıdır.?  Beden Eğitimi dersi en az bir matematik , fizik ya da kimya dersi kadar önemli ve değerlidir. Hatta biraz daha ileri gideyim bence hayatta kalmak için ayaklarımızın yere sağlam basabilmesi için daha da önemlidir.

Unutmayın “ders başarısı= hayat başarısı” demek değildir. Bu sözlerimden birisi ötekisinden daha önemli ya da daha önemsiz gibi bir anlam çıkarılmasın. Ancak yıllardır ülke olarak katıldığımız bütün olimpiyatlarda madalya sıralamalarında en son sıralarda yer almamızın ezikliğinden kurtulmanın yolunun ülke olarak “Beden Eğitimi” dersine ve “Okul Sporlarına” verilecek önemden geçtiğine inanıyorum.

Türkiye’deki tüm Beden Eğitimi öğretmenlerinin en hassas yeri ya da başka bir deyiş ile bam teli  kendilerine “BEDENCİ” derslerine de “BEDEN” dersi denmesidir. Aslında bu hassasiyetin altında yatan yegane tek neden yukarıda saymış olduğum olumsuz yaklaşımlar neticesinde kendi derslerinin basite alınması ya da önemsenmemesidir. Yıllardır bütün uluslararası sınavlarda en gerilerde kalan Türkiye’de , acaba çok değerli yetkililer ufak tefek değişiklikler yaparak biraz da Beden Eğitimi gibi uygulamalı derslere gerekli önemi gösterseler ülkenin gelişimine katkıda bulunmuş olmazlar mı……?

Ne dersiniz…...?

Görüşlerinizi Bildirin

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

YAZARIN DİĞER YAZILARI