Dr. Ejder’den “İletişim Kazaları ve Çözüm Yolları” Eğitimi…

Dr. Ejder’den “İletişim Kazaları ve Çözüm Yolları” Eğitimi…

AYA Yönetim ve Gelişim Merkezi’nin Adana Organize Sanayi Bölgesi (AOSB) işbirliğiyle yürüttüğü eğitim seminerlerinin bu haftaki konusu “İletişim Kazaları ve Çözüm Yolları”ydı. AYA Kurucusu Aile ve Evlilik Terapisti Dr. Obengül Ejder tarafından verilen eğitim renkli görüntülere sahne oldu.

Dr. Ejder’den “İletişim Kazaları ve Çözüm Yolları” Eğitimi…

“İletişim Becerileri İş Dünyasında Aranılan En Önemli Özellik.”

Uygulamalı verilen eğitimde yer alan, iki makarna firmasının ihale pazarlığının konu edinildiği parodi katılımcılardan büyük alkış aldı…
Bölge sanayisinin bel kemiği AOSB, AYA Yönetim ve Gelişim Merkezi eğitmenlerince verilen farklı bir eğitime ev sahipliği yapıyor. 16 Nisan’da başlayan eğitimleri ‘farklı’ kılan ise, her eğitim konusunun alanında uzmanlarca hem teorik hem de uygulamalı aktarılması.

Bu haftaki eğitimin konusu, günlük yaşantımızda da pek çok kez bizi zor durumda bırakabilen iletişim kazalarıydı. “İletişim Kazaları ve Çözüm Yolları’” isimli eğitim Aile ve Evlilik Terapisti Dr. Obengül Ejder’in sunumuyla başladı.

İletişimde 9 Olası Hata

İletişim kazalarını, “İletişim kuran iki birey arasında iletilen şeyin yanlış anlamalarla değişime uğrayarak fonksiyonunu yitirmesi durumu” olarak tanımlayan Dr. Ejder, iletişimde beden dili, ses tonu ve konuşulan sözlerin önemine işaret etti.

“İnsanların bize nasıl davrandığı kadar önemli olan bir diğer durumun bizim onlara nasıl tepki verdiğimizdir” diyen Dr. Obengül Ejder, iletişimde 9 olası hatayı “Düşündüğünüz, Söylemek İstediğiniz, Söylediğinizi Sandığınız, Söylediğiniz, Karşınızdakinin Duymak İstediği, Duyduğu, Anlamak İstediği, Anladığını Sandığı, Anladığı” şeklinde sıraladı.

“Dedikodu, Sorumluluk Almama, Yalan Söyleme İletişim Kazalarına Zemin Hazırlıyor.”

Günümüz iş dünyasında, iletişim başarısının her iş kolunda çok önemli bir beceri olarak karşımıza çıktığını da bildiren Dr. Ejder, bu nedenle birçok alandaki iş başvurularında aranılan ortak özelliğin “iletişim becerisi” şeklinde tanımlanan ortama, ast üst ilişkilerine uyum beklentisi olduğunu söyledi. Dr. Ejder, “Dedikodu, yargılama, olumsuzluk, şikâyet etme, mazeretler, sorumluluk almama, uydurma, abartma, yalan söyleme ve fikirlerin gerçeklerle karıştırılması büyük sorunlar yaratacak iletişim kazalarına zemin hazırlayan etkenlerin başında geliyor. Bunun için de bir kişi ya da kurumla bağlantıya geçerken iletişimin dilimizi iyi seçmeli ve ona göre davranmalıyız.” dedi.

İletişim Nasıl Kolaylaştırılır?

Dr. Obengül Ejder, iletişimin nasıl kolaylaşacağını da şu başlıklar altında sıraladı;

İnsanlara güvendiğinizi hissettirin 

  • Karşınızdakinin ilgisini çekin
  • İnsanları tenkit etmeyin, takdir edin
  • Konuşurken karşınızdakine mutlaka ismiyle hitap edin
  • Mutlaka gülümseyin
  • İyi bir dinleyici olun
  • Söylediklerinizin ve verdiğiniz mesajın karşı tarafça anlaşıldığına emin olun
  • Ön yargıları bir kenara bırakın
  • Empati yapın

Eğitimlerde Uygulama da Yapılıyor.

İlginin yoğun olduğu “İletişim Kazaları ve Çözüm Yolları” semineri, uygulamalı eğitimle devam etti. İletişim kurarken yapılan hataların ele alındığı ve iki makarna firmasının ihale pazarlığının konu edinildiği parodi katılımcılardan büyük alkış aldı… Eğitim toplu anı fotoğrafı çekilmesi ve katılımcılara sertifika dağıtımıyla sona erdi.

 

DİĞER HABERLER

Sanat Çalıştay’ı yapıldı
Sanat Çalıştay’ı yapıldı
9 Aralık 2024 Pazartesi