Belediyenin 1 kuruşu dahi haksız yere hiç kimseye peşkeş
çekilmemiştir.
AK Partili Yüreğir Belediye Başkanı ve Adana Büyükşehir
Belediye Başkan Adayı Fatih Mehmet Kocaispir, “Hangi dönemde işe girmiş olursa
olsun tüm belediye çalışanları ile kader birliği yapılarak hizmet için yola
çıkılmıştır. Görev yaptığımız 5 yıl boyunca da hiçbir ayrım yapmadan tüm mesai
arkadaşlarımızla birlikte hizmet edilmiştir. Yüreğir Belediyesi’nde
‘bankamatikçi’ yoktur. Belediyenin 1 kuruşu dahi haksız yere hiç kimseye peşkeş
çekilmemiştir. Eğer bankamatikçi var olduğu iddia ediliyor ise; derhal tespit
edilmeli, hakkında gerekli yasal işlemler yapılmalı ve sonucu kamuoyu ile
paylaşılmalıdır” dedi.
Yüreğir Belediye Başkanı Ali Demirçalı’nın, düzenlediği
basın toplantısındaki iddialarıyla ilgili yazılı bir açıklama yayımlayan
Kocaispir şunları söyledi:
“Görev yaptığımız 2019-2024 dönemi; sel felaketi, pandemi ve
nihayetinde 6 Şubat tarihli büyük depremi de içinde barındıran olağanüstü bir
zaman dilimine denk gelmiş; bütün zorluklara rağmen tüm Adana’ya örnek teşkil
edecek güzel ve hayırlı hizmetlerin yapıldığı bir dönem olmuştur. Söz konusu bu
zaman, bütün belediyelerde olduğu gibi, gelirlerin önemli ölçüde düştüğü,
giderlerin ise ciddi oranda arttığı bir dönemdir. Bu durum karşısında; gelir
azlığına sığınarak projeleri ertelemek yerine, Yüreğir’in makus talihini yenmek
için yıllardır bekleyen sorunları çözecek projeleri hayata geçirmeyi tercih
ettik. Bunun doğal sonucu olarak; yapılan hizmet kalemlerine karşılık belli
düzeyde borç ortaya çıkmıştır.
Yüreğirli hemşerilerimiz bilir ki; Yüreğir Belediyesi,
geride bıraktığımız dönemde, insanlarımızın ihtiyaç ve taleplerine olumlu dönüş
yapmak hususunda, bütün şartları zorlayan kurumsal bir hassasiyet göstermiştir.
-Hiçbir mazeret başarının yerini tutmaz- tabelası tüm müdürlüklere asılmış ve
çalışma arkadaşlarımızdan çözüm odaklı olmaları istenmiştir. -Kamu zararına yol
açmamak- kaydı şartıyla, yasal çerçevede bütün inisiyatifler alınarak
hemşerilerimizin hizmetkârı olmaya gayret edilmiştir.
31 Mart 2024 yerel seçimlerinde, Sayın Cumhurbaşkanımızın
takdiri ile Cumhur İttifakı Adana Büyükşehir Belediye Başkan Adayı olarak
seçimlere katıldım. Milletimizin tercihi başımızın tacıdır. Sandıktan çıkan
sonuç bizim için yol gösterici ve öğreticidir.
2019-2024 döneminde; açık, şeffaf ve denetlenebilir harcama
süreçleri sonucunda, bugünkü değeri ile yaklaşık 1,2 milyar TL’lik yatırım
yapılmıştır. Yapılan yatırımların bir kısmını bu vesile ile tekrar arz etmek
isterim; Burada Adana’ya örnek teşkil eden; sosyal, kültürel ve sportif
faaliyetlerimizin detayına girmeden sadece temel bazı yatırımların başlıklarını
sunuyorum; 86 yeni park, 2 millet bahçesi, 220 km sıcak asfalt kaplama yol, 100
bin metrekare kilit parke yol, 37 çıkmaz sokağın açılması, 97 yeni sokağın
açılması, 2 kapalı spor salonu, 1 kapalı yüzme havuzu, 3 yeni kreş (1’inin
inşaatı bitmek üzere), 1 kapalı semt pazarı (inşaatı bitmek üzere), 8 çok
amaçlı mahalle evi, 22 muhtarlık binası, 3 kütüphane, 3 aile sağlığı merkezi,
sivil toplum merkezi, adliye otoparkı, seramik, tasarım, mutfak ve tekstil
atölyeleri, engelsiz yaşam merkezi, yöresel el sanatları merkezi, müze cafe,
gastronomi merkezi, 2 gençlik merkezi, 11 sentetik çim saha, aksagaz ile iş
birliği protokolü kapsamında; 23 mahallemize doğalgaz, Enerjisa ile iş birliği
ve protokol kapsamında; Sarıçam Deresi’nin aydınlatılması, 6 sokak
sağlıklaştırması, 3 su oyun parkı, trafik eğitim parkı, 2 belediye sosyal
tesisi (inşaatları bitmek üzere), kadın etkinlik merkezi, emekli evi vb.
Yüreğir Belediyesi, 6 Şubat depreminden sonra, yasal vergi
alacaklarının genelge kapsamında ertelenmesi sebebiyle, İller Bankası payı
dışında gelir üretmekte çok zorlanmıştır. Deprem döneminde yapılan ekstra
harcamalar da nazara alındığında; gelir gider dengesi maalesef bozulmuştur. Bu
çerçevede; basın toplantısında açıklanan mali tablodaki rakamların resmi
rakamlar olduğu ifade edildiği dikkate alındığında; Yüreğir Belediyesi’nin, 31
Mart 2024 tarihi itibari ile kişi ve kurumlardan 260 milyon TL alacağı vardır. Mayıs
ayı vergi gelirleri bunun dışındadır.
Bu rakam tahsil edilmeyi beklemektedir.
Yine firma-esnaf borcu olarak belirtilen toplam rakamın
yaklaşık 1/3’üne denk gelen kısmı, yüzde 100 hissesi Yüreğir Belediyesi’ne ait
Yüreğir İmar AŞ’ye olan, yıllara sari yasal kâr payı vs. ödemesidir. Yani
piyasadaki firma/esnaf borcu açıklanan rakamın çok altındadır. Bunun yanında,
söz konusu tabloda, yıllara yayılmış ve henüz vadesi ve ödemesi gelmemiş,
yapılandırılmış borçların faizleri ile birlikte yazıldığı görülmektedir.
Buna göre Yüreğir Belediyesi, kısa vadeli borçlarını yakın
zaman diliminde ödeyip mali tabloyu düzeltecek güçtedir. Zaten basın
toplantısında da bu durum ifade edilmektedir.
Yeni yönetim göreve gelir gelmez ilk iş olarak, belediyede
alın teri ile çalışıp evine ekmek götüren emekçi kardeşlerimizi hiçbir sebep
göstermeksizin işten çıkarmıştır. İşçi kardeşlerimizin, muhatap dahi alınmadan,
üstelik 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü’nden bir gün önce, SMS yoluyla
çıkarılmaları onur kırıcıdır. Bu işçi kardeşlerimizin büyük çoğunluğu EYT
kapsamında emekli olanların yerine alınanlardır. Vazife olarak; iş makinesi
operatörü, kamyon şoförü, temizlik işçisi, budamacı, lastik tamircisi,
elektrikçi, kaynakçı, oto tamirci, parkların sulaması, hemşire, yaşlılara evde
banyo hizmeti vb. görevler üstlenmişlerdir. Yüreğir Belediyesi yeni yönetimi,
kötü bir geleneğin takipçisi olarak, tek suçları geçmiş dönemde işe girmek olan
yüzlerce kardeşimizi ekmeğinden etmiştir. Belediyenin değişik birimlerinde en
zor görevleri üstlenip evine ekmek götüren bu kardeşlerimizin vebali yeni
yönetimin boynundadır.
2019 yılında başkanlık görevini devraldığımızda toplam
personel sayısı: 1276’dır. Bu sayıya TYP kapsamında çalışan, yani maaş ve tüm
özlük hakları hükümet tarafından karşılanan 300 işçi dahildir. Nitekim
2013-2019 döneminde toplam 2517 kişi TYP programı kapsamında Yüreğir
Belediyesi’nde çalışmıştır. Biz görevi devraldıktan 2 ay sonra TYP programı
sona ermiş, bu sebeple Temizlik İşleri personeli olarak görev yapan bahse konu
300 kişinin önemli bir kısmı belediye bünyesine alınmıştır.
Öte yandan göreve geldiğimizde; 2019 yılının Mart ayında işe
alınmış 44 kişi dahil, hiç kimsenin iş akdi feshedilmemiştir. Hangi dönemde işe
girmiş olursa olsun tüm belediye çalışanları ile kader birliği yapılarak hizmet
için yola çıkılmıştır. Görev yaptığımız 5 yıl boyunca da hiçbir ayrım yapmadan
tüm mesai arkadaşlarımızla birlikte hizmet edilmiştir. Yüreğir Belediyesi’nde
‘bankamatikçi’ yoktur. Belediyenin 1 kuruşu dahi haksız yere hiç kimseye peşkeş
çekilmemiştir. Eğer bankamatikçi var olduğu iddia ediliyor ise; derhal tespit
edilmeli, hakkında gerekli yasal işlemler yapılmalı ve sonucu kamuoyu ile
paylaşılmalıdır.
Basın toplantısında
dile getirilmesiyle muttali olduğumuz üzere; tüm kontrol ve denetim
mekanizmalarına rağmen bir şekilde suç işleyen ve kamu kaynağına göz diken
personel var ise, derhal hakkında yasal işlemler başlatılmalı ve sonucu
kamuoyuyla paylaşılmalıdır. Yönetimimiz döneminde, benzer bir olayda en küçük
bir tereddüde mahal vermeden gereğini yaptığımız kamuoyunun malumudur.
2019-2024 döneminde, (66’sı belediye, 3’ü şirket bünyesinde
olmak üzere) çeşitli evsafta 69 yeni araç belediye envanterine girmiştir. Bu
araçların hepsi şu anda kamu hizmeti görmeye devam etmektedir. Dönemimizde
belediye tarafından dışarıda görevli ve kiralanmış bir tek araç vardır. Bir
kamu kurumu tarafından, kamu hizmetinde kullanılmak üzere bir binek aracın
tahsis edilmesini ihtiva eden resmi bir yazı üzerine, belediye şirketi
tarafından kiralanan bir binek araç ilgili kuruma teslim edilmiştir.
Dönemimizde, belediyedeki mevcut hizmetlere ilaveten
hemşerilerimizin hayatını kolaylaştıracak, şehre değer katacak yeni hizmet
birimleri devreye alınmıştır. Bu sebeple ortaya çıkan ihtiyaca göre de personel
alımı yapılmıştır. Birkaç örnek vermek gerekirse; Aşevi, cenaze hizmetlerinin
genişletilmesi ve yeni mutfak kurulması, yeni parkların güvenlik ve bakımı,
kreşler, spor tesisleri, mahalle evleri, engelsiz yaşam merkezi, seramik
atölyesi ve diğer atölyeler, sivil toplum merkezi, kütüphaneler, gençlik
merkezleri, emekli evi, ters ev, adliye otoparkı, yöresel el sanatları merkezi,
yeni parklar, yeni alınan araçlar için yeni şoför ihtiyacı, cami ve okulların
bakım onarım ve temizlik hizmetleri, evde bakım hizmeti, yaşlılar için evde
banyo hizmeti, evde pansuman hizmeti, sosyal desteklerin yaygınlaştırılması ve
diğerleri…
Görev dönemimizde Yüreğir’in geleceğine umut olmak ve makus
talihini yenmek üzere; Sinan Paşa ve Şehit Erkut Akbay kentsel dönüşümleri,
hükümetimiz ve bakanlıklarla ortak şekilde yürütülmüştür. Büyük emekler
neticesinde bugün Adana genelinde devam eden iki büyük kentsel dönüşüm projesi
olarak temayüz etmiştir. Yine Ulubatlı Hasan Mahallesi’nde on yıllardır bir ur
gibi şehrin kalbine saplanmış olan bölgedeki evler, büyük bir gayretle
kamulaştırılmış; mahallemiz temizlenmiştir. On yıllardır kapalı olan çıkmaz
sokaklar açılarak mahallelerimize nefes aldırılmıştır (Örneğin Başak
Mahallesi). Yüreğir Belediyesi kurulduğundan bu yana ilk defa bütün ilçeyi
kapsayan, bütüncül, geleceğin modern Yüreğir’ine temel teşkil edecek 1/5000 ve
1/1000 ölçekli imar planları yapılmıştır. Yıllardır bekleyen ve kangren haline
gelmiş pek çok imar ve mülkiyet sorunu çözülmüştür. Örneğin; Çamlıca semti,
Kışla, Kazım Karabekir ve Köprülü mahalleleri, Koza Mahallesi rezerv alanı
gibi.
Tüm belediyelerde
olduğu gibi Yüreğir Belediyesi’nde de “kurumların devamlılığı” ilkesi
gereğince, atıl durumda olan ve kamu hizmetinde kullanılmayan taşınmazlar;
açık, şeffaf ve rekabetçi süreçler sonunda kamu kaynağına dönüştürülmüştür.
Bizim dönemimizde üretilen ve ortaya çıkarılan taşınmazlar da yeni yönetim
tarafından mutlaka değerlendirilecektir.
Sel felaketi ve pandemi dönemlerinde Yüreğir belediyesi tüm
imkan ve kabiliyetleri ile şartları zorlayarak vatandaşlarımızın emrinde
olmuştur. Özellikle 6 Şubat depremi sonrasında; başta Yüreğir’deki
hemşerilerimiz olmak üzere, Adıyaman merkez, Samsat, Gerger, Hatay, İskenderun,
Osmaniye ve Çukurova ilçelerimizde, yaraların sarılması için belediyemiz aktif
olarak devrede olmuştur. Gerek çöplerin toplanması, iş makinalarının ve cenaze
araçlarının sevki; gerekse günlük hayatın devamını sağlayacak mobil mutfak,
çadır kurulması, insani yaşam ortamının sağlanması, battaniye ve giysi temini,
tuvalet, banyo, sıcak su, sıcak yemek ihtiyaçlarının karşılanması gibi
konularda inisiyatif alınmıştır. İnsanımızın bu en zor zamanında yardıma
koşarken belediyenin bütçe imkanlarına bakılmamış, ne gerekiyorsa o
yapılmıştır. Bu aynı zamanda o dönem için devlet kurumlarıyla yapılan iş
birliğinin bir gereği olarak tecelli etmiştir.
Görev yaptığımız dönemde;
Kamu yararının gözetilmesi, tüm kurumlarla yakın iş birliği,
kamu hizmetlerinin kesintiye uğramaması, hizmette ayrımcılık yapılmaması,
Şeffaflık, hesap verebilirlik, hemşerilerimizin taleplerine üst düzey
duyarlılık, açık kapı politikası, ulaşılabilir olmak, hizmet için inisiyatif
alma, tevazu, çalışkanlık, kamu kaynaklarının azami korunması ve elektronik
ihale (ekap) yöntemi temel yönetim ilkeleri olarak benimsenmiştir.
Tüm müdürlüklerimizde yapılan işlemler hem evrak bazında hem
de fiili gerçekleşme süreçleri bakımından şeffaf, denetlenebilir ve kayıt
altındadır. Bu çerçevede; Mülkiye müfettişi, Sayıştay denetimi, meclis
denetimi, iç denetim ve nihayet tarafımızdan görevlendirilen ‘bağımsız denetçi’
eliyle, belediye düzenli olarak denetlenmiştir. Kaldı ki; üst düzey kamu
yöneticileri ve siyasetçiler için denetlenmek asla gocunulacak bir husus
değildir. Bu tür kamu görevleri sınırsız değildir. Bir gün başlayıp bir gün
bitecektir. Bu göreve talip olanlar, görev esnasında yahut görev bitince
denetlenmeyi baştan kabul etmişlerdir. Siyasal etik ve hukuk düzeninin gereği
de budur. Ancak yapılmak istenen; politik saiklerle bir devri sabık meydana
getirme çabası, büyük bir emeğin ürünü olan bir dönemi lekeleme, itibar
suikastı, siyasal mühendislik dizaynı ise meydan boş değildir. Bunun hiçbir
faydasının olmayacağının ve rıza göstermeyeceğimizin bilinmesi gerekir. Hepimiz
enerjimizi insanımızın iyiliği için harcamalıyız. Yeni göreve gelen her
belediye başkanı, aldığı hizmet bayrağını daha yukarıya taşıma çabasında
olmalıdır. Hiç kimse yap(a)mayacağı hizmetler için peşinen bahaneler
üretmemelidir.
Sayın Cumhurbaşkanımızın her daim ortaya koyduğu bakış açısı
ile; milletin verdiği karar başımızın üstündedir. Milletimizin sandıkta tecelli
eden iradesini doğru şekilde anlayıp kavramak bizim vazifemizdir. Yaşam tarzı,
dünya görüşü, meşrebi ne olursa olsun her gönüle girmek, kalpleri kazanmak en
önemli şiarımızdır.”