Yeni eğitim ve öğretim yılının başlaması ile beraber veliler, çocuklarının başarısı için çeşitli araştırmalara giriyor. Bu amaçla alternatif eğitim sistemlerinin analizlerini yapan velilerin, yöneldiği avantajlı ve etkili sistemlerin ilk sıralarında da Yüksek Yapılı Zekalar Eğitimi geliyor.
Yüksek Yapılı Zekalar Eğitim Koordinatörü Halil Ciritci, kurumun benzer eğitim kurumlarının dışında bir yöntemi benimseyerek fark yarattığını belirterek, " Verdiği hizmetlerde, düşünüş alt yapısını geliştirerek beynin kalıplarını kırmayı hedefliyor. Üstelik bu çalışmalarda herhangi bir kural aşılamadan, kişinin karakteri ve zeka altyapısı esas alınarak yapılıyor. Uygulamaların 7’den 77’ye tüm yaş gruplarını kapsıyor olması eğitimlere olan ilgiyi arttırıyor" şeklinde konuştu.
Hem Akademik, Hem de Sosyal Başarı
Ciritci, zaman ilerledikçe, insan fiziği gibi beyin aktivitelerinin de yorgun düştüğü tespiti üzerine yoğunlaşan kurumun, dikkat dağınıklığı, odaklanamama, bir davranış ya da bir konuyu anlayamama, unutkanlık ve hayatımızı olumsuz etkileyen kalıpların artması gibi faktörlerin önüne geçecek modeller ve uygulamalar geliştirdiğini ifade ederken, "Yüksek Yapılı Zekalar, öğrencilerine vermiş olduğu eğitimle; 'aynı anda' hem akademik (okul – sınav) hem de sosyal (karakter – davranış) başarı sağlayabilen bir metodolojiye sahiptir" dedi.
Eğitim Koordinatörü Halil Ciritci, "Eğitim ve uygulamalara başlamadan önce; uluslararası geçerliliği olan testlerle beraber, tarafımızca geliştirilen test ve ölçümler yapılır. Eğitim sürecinde belirli periyotlarla devam eden test ve ölçümler, eğitim sonunda da aynı şekilde uygulanır. Başarı ölçümlemelerini, uluslararası geçerliliği olan testlerdeki normlara ve kendi normlarımıza göre belirliyoruz" diyerek, Mentor danışmanlık faaliyetlerine katılacak öğrencilere, yapılan testlerle kişiye özgü uygulamalar gerçekleştirip zaman kaybını önlediklerini belirtti.
Eğlenceli içeriğe sahip
Yüksek Yapılı Zekalar Eğitim Koordinatörü Ciritci, beyin ve zeka altyapısını güçlendirmek için korteks ve limbik sisteme yönelik geliştirdiği ve uyguladığı metodlarla; temel düşünüş becerileri, mantık ve muhakeme, dikkat, hafıza, konsantrasyon, kaygı yönetimi ve hızlı adaptasyon altyapısı sunduklarını belirterek, "Katılımcıyı kinestetik, görsel, soyut ve işitsel koordinasyon uygulamaları aracılığı ile aynı anda geliştirebilen ve takviye eden kendine özgü bir sistemdir. Ayrıca çocukların büyük bir istek ve istikrarla takip ettiği eğlenceli bir içeriğe sahiptir. Geliştirilen sistemler piyasada bilinen 3 kulvar olan mental aritmetik eğitimleri, hızlı okuma ve nlp(Kişisel Gelişim Eğitimi) ile hafıza tekniklerinden farklıdır ve sonuç itibariyle üstündür" şeklinde konuştu.
Yüksek Yapılı Zekalar Eğitmeni Cumhur Yerebakan ise, kurum olarak verdikleri eğitimin insan hayatında önemli gelişmeler kaydettiğini belirterek, "Bu eğitim sistemi küçükten büyüğe her kesimde uygulanması gereken bir sistemdir. Toplumsal olarak bu eğitim sayesinde ufkumuzu genişletip her alanda kullanabilirler" şeklide konuştu.
Eğitim metodlarını üç ana başlıkta toplayan Yerebakan,Uyguladıkları sistemler hakkında bilgiler verdi;
Muhakemat Temelli Hızlı Öğrenme ve Hızlı Okuma Eğitimi
“Muhakemat temelli uygulamalarla katılımcının öğrenme ve zeka altyapısı güçlenirken dakikada en az 1000 kelime okuma ve anlama ortalamasına ulaşması sağlanıyor. Eğitimde, piyasadaki hızlı okuma eğitimlerindeki hiçbir metodun kullanılmaması ve kazanılan becerinin kalıcı olması sağlanmaktadır.”
Mentorluk; Hiperaktivite ve Dikkat Eksikliğine Karşı İlaçsız Çözüm
“Öğrencinin eğitim hayatına uygun biçimde; 6 aylık (yarım dönem) veya 12 aylık (tam dönem) olarak uygulanır. Amaç, çocuklarımızın, gençlerimizin okulda, ailede ve sosyal alanlarda karşılaştığı sorunlar için çözüm üretmektir. Üstün zekalı çocuklarımızdan, yoğun dikkat eksikliği, dikkat dağınıklığı, özgül öğrenme sorunu çeken çocuklarımıza kadar geniş bir kitleye hitap edilmektedir. Dikkat eksikliğine ve öğrenme sorunlarına ilaçsız çözümler getiren danışmanlık faaliyetidir.”
Kurumsal Eğitimlerimiz; Yöneticilik ve Liderlik Eğitimleri, Beyin Detoksu
“Liderlik düşünüş becerileri, inovasyon, buluşçu bakış, problem çözme, ortam değerlendirme gibi hedef parametrelerin yapılacak testlerle katılımcının liderlik ya da yöneticilik vasıfları tespit edilir. Bu eğitim; yönetici ve yönetici adayları, liderlik yetisini geliştirmek isteyenler, kariyer planlaması yapanlar, stratejik pozisyonlarda çalışanlar, Ar-Ge faaliyetlerinde bulunan katılımcılarımız için geliştirilmiştir.”