FİZİBİLİTE YANLIŞLIĞI
Belediye otobüslerinin sayısının artmasına rağmen ulaşım probleminin halen dolmuş ve özel halk otobüsleri ile çözülmeye çalışıldığını kaydeden Çetinkaya, “Hafif raylıda günlük 10-15 bin yolcu taşınıyor. Oysa hedef bunun 3-4 katıydı. Milyon dolarlık hatta milyar dolarlık bir sistem yapılmış. Bu yatırımın karşılığında günde sadece 10-15 bin kişinin seyahat etmesi doğru bir şey değil. Burada fizibilite yanlışlığını açıkça görüyoruz. Ulaşımda yaşanan keşmekeşlikten sadece Adanalılar değil dolmuş ve özel halk otobüsü esnafı da rahatsız” diye konuştu.
KONTAK KAPATILMALI
Gelinen noktada güzergah seçimindeki yanlışlığın daha iyi anlaşıldığını vurgulayan Çetinkaya, “Raylı sistem, hangi alanları nereye bağlıyor. Konut, ticaret ve çalışma alanı dediğimiz sanayinin birbiriyle entegre olması gerekiyor. Kuşkusuz eğitim ve sağlıkta göz önünde bulundurulmalı. Bakıyorsunuz raylı sisteme nereye gidiyor? Hiç bir yere gitmiyor. Raylı sistemi başka yere taşıma düşünceniz var mı diye sordum yok dediler. O zaman tek çare kalıyor. Kontağı kapatmak. Çünkü kapatmazsak belediyenin bu zararı her geçen daha fazla katlanacak” şeklinde konuştu.
UMUT ULAŞTIRMA BAKANLIĞI’NDA
Raylı sistemin dolmuşlardan daha az bir yolcu kapasitesi olduğunu ifade eden Çetinkaya, şöyle konuştu; “Ya raylı sistemi canlandıracağız ya da kapısına kilit vuracağız. Bu yatırım yapılırken en az günlük 40 bin kişinin kullanması hesap edilmişti. Bu tür sistemlerin en fazla 25-30 yılda kendini amorti etmesi lazım. Ona göre borçlandırılırsınız. Adana’ya baktığımızda sıfır gider olduğunda 10-15 bin kişiyle 110 yılda kendini amorti edemiyor. Hafif raylı, Adanalının sırtında kambur haline gelmiş. Ulaştırma Bakanlığı çatısı altında HRTS’nin daha rantabl kullanımı sağlanmalıdır. Yerel yöneticiler olarak çağdaş konforlu ve ucuz ulaşım sağlamak zorundayız bunun için çaba harcıyoruz.”