Yeni bir dolandırıcı belası

Yeni bir dolandırıcı belası

Teknolojinin, hızla gelişerek hayatımızın her alanına girmesi ve sosyal medya kullanıcı sayısında büyük artış olmasıyla birlikte dolandırıcı sayısının artmasını da beraberinde getirdi. Son günlerde siber saldırıların hedefi olan kişi sayısı oldukça arttı. Özellikle Instagram hesaplarıyla ilgili sürekli dolandırılma veya hesap çalınma duyumları alıyoruz. Yüksek takipçisi olanlar, hatta hesabı onaylı olan kişiler bile Instagram hesabı çalınma mağdurlarından.

Yeni bir dolandırıcı belası

Son günlerde ortaya çıkan ‘sahte telif hakkı şikayeti’ yöntemi ile hesabı çalınan kullanıcı sayısında ciddi artış yaşanıyor.

Dolandırıcılar bu yeni yöntemle birlikte Instagram kullanıcılarına özel mesaj bölümünden, “Instagram Customer Service” adı altında sahte hesaptan mesaj gönderiyorlar. Bu gelen mesajda, kullanıcının hesabıyla ilgili telif hakkı şikayeti alındığını ve şikayetin onaylandığı belirtiliyor. Mesajın sonunda yer alan linkte, Instagram hesabınız ile giriş yapılmadığı takdirde, 24 saat içerisinde hesabın silineceği söyleniyor.

Instagram’ın bu konuda özel bir mesaj göndermesi olası bir durum değil. Instagram, kullandığınız hesapla ilgili herhangi bir sorun varsa eğer, uygulama içi bildirim veya e-posta gönderip, size durumu ve ne yapmanız gerektiğini bildiriyor.

INSTAGRAM HESABI GÜVENDE TUTULMALI

Sosyal medya kullanıcıları, özel ve kendilerine ait gönderilerini paylaşırken, güvenliğe de dikkat etmeliler. Özellikle kolay tahmin edilebilecek isim soy isim, doğum tarihi gibi şifreler kullanmamalılar. Ama dolandırıcılardan gelen bağlantılara tıklandığı anda, basit veya güçlü şifre kullanmanın bir önemi kalmaz.

Instagram, Facebook çatısı altında uzun yıllardır hayatımızda yer edinen ve gün geçtikçe kullanıcı sayısı artan bir platform. Güvenlik konusunda oldukça özelliği olan şirket, kullanıcı hesaplarının çalınmasını bir noktaya kadar önleyebiliyor. Instagram kendi önlemlerini alsa bile kullanıcılar güvenilir olmayan hiçbir linke tıklamamalı. Şüpheli bir e-posta veya mesaj alındığında bağlantılara tıklanmamalı. Şifre, kimlik numarası veya kredi kartı bilgilerinin istendiği mesajlara yanıt verilmemeli. Şifreler, başkalarıyla paylaşılmamalı ve iki faktörlü kimlik doğrulamasını kullanılmalı.

 

DİĞER HABERLER