ABD'de Black Friday Satışları Yükseldi

ABD'de "Black Friday" satışları yüzde 3,4 arttı

Amerika'da her yıl büyük ilgiyle beklenen "Black Friday" indirimli alışveriş dönemi, bu yıl güçlü bir performans sergiledi. 

ABD'de "Black Friday" satışları yüzde 3,4 arttı

Amerika'da her yıl büyük ilgiyle beklenen "Black Friday" indirimli alışveriş dönemi, bu yıl güçlü bir performans sergiledi. Mastercard SpendingPulse verilerine göre, ABD'deki perakende satışlar, "Black Friday" sırasında geçen yıla göre yüzde 3,4 oranında artış gösterdi.

Amerikalı tüketiciler, Şükran Günü'nün ardından gelen bu özel gün için mağazaların sunduğu fırsatlara yoğun ilgi gösterdi. Özellikle internet üzerinden yapılan alışverişler büyük bir artış kaydetti. Çevrim içi satışlar, yüzde 14,6 oranında bir artışla 10,8 milyar dolara ulaşırken, mağaza içi satışlar ise yüzde 0,7 oranında mütevazı bir artış gösterdi.

Adobe Analytics'in verilerine göre, "Black Friday" günü çevrim içi harcamalar, geçen yılın aynı dönemine kıyasla 1 milyar dolar daha fazla, yani 10,8 milyar doları buldu. Geçen yıl aynı dönemde bu rakam 9,8 milyar dolardı.

ABD'deki perakende sektörü için kritik bir dönemin başlangıcını işaret eden "Black Friday" ile birlikte, küçük işletmeleri desteklemeyi amaçlayan Küçük İşletmeler Cumartesi ve Siber Pazartesi gibi etkinlikler de devam ediyor. Bu dönem, büyük perakendeciler için yılın en kazançlı zamanı olarak kabul ediliyor ve Amerikalı tüketicilerin ekonomik durumunun da bir göstergesi olarak öne çıkıyor.

 

Etiketler:
ABDBlack FridayMastercard

DİĞER HABERLER

İsrail’den hava saldırısı
İsrail’den hava saldırısı
2 Aralık 2024 Pazartesi
KİK Zirvesi
KİK Zirvesi'nde konu: Gazze
1 Aralık 2024 Pazar