TOBB'dan yapılan açıklamaya göre, Birlik, e-ticaret
sektöründe nitelikli insan kaynağını artırmak için harekete geçti.
Birliğin koordinasyonunda, Trendyol, Yemeksepeti, Amazon
Türkiye başta olmak üzere, Ideasoft, Ticimax, Hipotenüs, Askon Design Center ve
TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezinin (TOBB ETÜ SEM)
işbirliğiyle 1 yılda 500 kişiye e-ticaret eğitimi verilmesi hedefleniyor.
Eğitimler 17 Temmuz'da çevrim içi platformda başlayacak.
Bir eğitim grubunda en az 40 kişi olacak. Toplam 52 saatlik çevrim içi eğitimin
34 saatini TOBB ETÜ SEM eğitmenleri verecek. Diğer saatlerde ise eğitim,
sektörde profesyonel olarak görev alan uzman özel sektör temsilcilerince
sağlanacak.
e-Ticarette Uzmanlık Eğitimi Projesi, bu sektörde nitelikli
insan kaynağının artırılmasını, KOBİ'lerin dijitalleşerek e-ticarete
başlamasını sağlayacak. Proje aynı zamanda, kişi veya işletmelerin satış
kabiliyetinin ve hacminin artırılmasını destekleyecek.
TOBB Türkiye e-Ticaret Meclisi tarafından sahiplenilen
proje, akademisyen ve sektör temsilcilerinin vereceği derslerle katılımcılara
hem teorik hem de pratik bilgiyi eş zamanlı verebilmeyi hedefliyor. Ayrıca,
eğitimler hem e-ticaret alanında yeni iş kurmak isteyenler hem de mevcut
e-ticaret şirketlerinin istihdam ihtiyaçlarını karşılamak için önemli bir
kapasite geliştirme kaynağı sunuyor. Proje sonunda yapılacak değerlendirmeye
göre de başarılı katılımcılara TOBB ETÜ SEM'den sertifika verilecek.
Proje kapsamında, Kahramanmaraş merkezli depremlerden
etkilenenler için de ücretsiz eğitim sağlanacak. Katılımcılar kayıtlarını
"https://www.sem.etu.edu.tr/egitim/e-ticarette-uzmanlik-egitimi"
internet adresinden yapabilecek. AA