Uraloğlu, yaptığı yazılı açıklamada, Türkiye'nin en
prestijli projelerinden biri olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün çevre dostu
olması özelliğiyle ön plana çıktığını ifade etti.
7 yaşındaki köprüyle İstanbul trafiğinin çok önemli oranda
rahatlatıldığını vurgulayan Uraloğlu, "Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile
zamandan 3,3 milyar lira, yakıttan ise 155 milyon lira olmak üzere toplam 3
milyar 455 milyon lira tasarruf sağlandı. 18 bin ton karbon emisyonu
azaltıldı." bilgisini verdi.
Bakan Uraloğlu, köprünün, İstanbul'un kuzeyinde yer alan
İstanbul Havalimanı'na hızlı ve güvenli ulaşım sağladığını belirterek,
"Yavuz Sultan Selim Köprüsü modern tasarımı, estetik yapısı ve en gelişmiş
malzeme ve mühendislik teknikleriyle inşa edildi. Ülkemizin sembol
projelerinden biri olarak öne çıktı. Köprü, yoğun ve sürekli bir ulaşım akışına
hizmet ediyor." değerlendirmesinde bulundu.
İleri teknoloji ve uzmanlık bir araya getirildi
Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu Projesi
kapsamında inşa edildi.
Karadeniz ağzında bulunan köprü, Avrupa yakasında Sarıyer
ilçesinin Garipçe yerleşim birimi ile Anadolu yakasında Beykoz ilçesinin
Poyrazköy yerleşimi arasında konumlanıyor.
Yerel zemin koşulları, faylanma, tarihsel depremler ve diğer
faktörler göz önüne alınarak elde edilen verilerle deprem etkileri belirlendi
ve deprem tasarımı bu veriler ışığında ulusal ve uluslararası şartnamelerde
belirlenen esaslar dahilinde yapıldı.
1408 metrelik ana açıklığa sahip Yavuz Sultan Selim
Köprüsü'nün toplam boyu, kenar açıklıklarıyla birlikte 2 bin 164 metreye
ulaştı.
26 Ağustos 2016 tarihinde hizmete giren Yavuz Sultan Selim
Köprüsü, 59 metre genişliğe sahip ve dünyanın üzerinden demir yolu geçecek
şekilde projelendirilen en uzun köprüsü.