World E-Commerce Forum (WORLDEF) etkinliğinin 10'uncusu
İstanbul Fuar Merkezi'nde başladı. E-ticaret alanında çok sayıda firmanın
katıldığı etkinlik 10 Haziran'a kadar ziyaretçilerini ağırlayacak.
Uluslararası dijital lojistik platformu Navlungo'nun Kurucu
Ortağı Alp Çiçekdağı, etkinlik kapsamında e-ihracata ilişkin yapılan oturumda
konuştu.
Çiçekdağı, etkinlikte AA muhabirine yaptığı açıklamada,
e-ticaretin ve ağırlıklı olarak e-ihracatın lojistiğini gerçekleştirdiklerini
belirterek, bunu hem küçük e-ticaret satıcıları, perakende firmaları hem de
üretici KOBİ'ler için hayata geçirdiklerini söyledi.
Bu satıcıların satacakları ürünlerin kategorisine ve hedef
pazarlarına odaklandığını aktaran Çiçekdağı, "Geriye kalan her şeyi
satışlarına entegre bir teknolojiyle ve operasyon yapısıyla yönetebiliyoruz. Bu
noktada e-ticaret lojistiğinin önde gelen yapılarından biri haline
geldik." diye konuştu.
Çiçekdağı, e-ticarette dünyada yaklaşık 5,5 trilyon dolarlık
bir hacim olduğunu hatırlatarak, şunları kaydetti:
"E-ticaretteki bu hacmin yaklaşık yüzde 20'si
e-ihracata kaymaya başladı. Firmalar artık sadece kendi ülkelerinde ve
pazarlarında değil başka ülkelerdekilere ulaşmaya başladı. Bu da onlara çok
ciddi bir döviz getirisi sağlıyor. Türkiye de şimdi bu yolda ilerlemeye
başladı. Dünyadaki e-ihracat hacmi yaklaşık 720 milyar dolar civarında. Biz ise
ülke olarak 1,5 milyar dolar civarındayız. Türkiye olarak büyük bir ekonomiyiz
ve gidecek çok yolumuz var.
E-ihracatı firmalarımız için çok kolaylaştırdık. 3 senelik
bir startup konumundayız ama geçen yıl Türkiye'deki satıcılarımızın 600 binden
fazla e-ihracat gönderisini yurt dışındaki alıcılara ulaştırdık. Gönderi
hacimlerine bakıldığında geçen yıl Türkiye'deki yaklaşık 600 milyon dolarlık
bir çevrim içi ihracat bizim üzerimizden geçti. Türkiye'deki e-ticaretçilerin
yaptığı yurt dışı hacminin yaklaşık yüzde 25'ini sadece biz taşıdık. Çok hızlı
büyüyoruz ve hacmimizi de büyütüyoruz."
En küçükten en büyüğe tüm firmalara hizmet verebildiklerini
anlatan Çiçekdağı, "Türk firmalarımızın satış yaptığı en büyük pazarlar
ABD, Almanya, İngiltere, Hollanda, Polonya ve Birleşik Arap Emirlikleri. Bu
ülkelerin hepsinde gönderilerimiz var ve aynı zamanda da kendi işlettiğimiz
depolarımız mevcut. Dünya çapında 7 futbol sahası büyüklüğünde depo hacmine
ulaştık." dedi.
Çiçekdağı, Türkiye'nin çok büyük bir üretim üssü olduğuna
dikkati çekerek, bunu fark eden birçok yabancı e-ticaret firmasının tedarikini
Türkiye'den yaptığını söyledi.
Bu yabancı firmaların ürünlerini Türk firmalardan alıp kendi
depolarına getirip buradan da yurt dışına gönderimlerini yaptıklarını anlatan
Çiçekdağı, sözlerini şöyle tamamladı:
"Gönderi yaptığımız ürünler arasında tekstil, ayakkabı,
ev dekorasyon malzemeleri ön planda. Bunlar, Türkiye olarak kaliteli ürünleri
iyi fiyatlara ürettiğimiz ürün kategorileri. Kuru gıda gibi gönderileri de
yapmaya başladık. Türkiye'deki KOBİ'lerin sadece yüzde 25'i e-ticaret yapıyor.
Bunların da yüzde 4'ü yurt dışına e-ihracat yapmaya başladılar. Daha açılacak
çok alanımız var.
Biz de buna imkan veren en önemli oyuncu olarak değerimizi
hızla artırıyoruz. Navlungo olarak gönderi hizmetlerimizin ulaştığı seviyeyi
göstermek adına dünyanın en prestijli lojistik ağı olan WCAworld'e pandemiden
bu yana Türkiye'den üye olarak kabul edilen tek firma olduk. 3 sene içerisinde
500 milyon dolarlık bir şirket olacağız. Devamındaki 5 senede de Türkiye
lojistik tarafında bir unicorn çıkaracak." AA