Turkcell’den tüm zamanların en iyi ilk 6 ayı

Turkcell’den tüm zamanların en iyi ilk 6 ayı

GAZETTE- Dünyanın ilk dijital operatörü Turkcell, 2019’un ilk yarısını güçlü operasyonel ve finansal sonuçlarla noktaladı. Turkcell’in yılın ilk yarısında elde ettiği gelir toplamı 11 milyar 866 milyon TL’ye, net kârı ise 1 milyar 690 milyon TL’ye ulaşarak tarihi en yüksek seviyelerine çıktı. Elde edilen bu başarılı sonuçların da etkisiyle şirketin 2019 yılı için açıklanan FAVÖK marjı hedefi ise yüzde 39-41 olarak yukarı yönlü revize edildi.

Turkcell’den tüm zamanların en iyi ilk 6 ayı

Turkcell’in bilançosu ihtiyatlı finans yönetimi ve güçlü operasyonlardan elde edilen nakit sayesinde güçlenmeye devam etti. Haziran sonu itibarıyla net borcun FAVÖK’e oranı geçen yıl aynı dönemine kıyasla 0,3 puan iyileşerek 1,2 seviyesine geldi ve benzer şirketlerle olan farkı arttı.
“Önce müşterim” diyen Turkcell’in ikinci çeyrekte de güçlü çift haneli büyümesini sürdürdüğüne dikkat çeken Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, “Operasyonel verimliliğimizi artırmaya yönelik aldığımız aksiyonlar ve sunduğumuz yenilikçi çözümlere artan talebin etkisiyle bu çeyrek de hızlı büyümemizi sürdürerek yılın ilk yarısını rekorlarla noktalamayı başardık. Yeni müşteri deneyimi yaklaşımımız sayesinde abone sayımızı artırdık. Stratejik odak alanı olarak belirlediğimiz dijital servisler, dijital iş çözümleri ve Tech-Fin alanında elde ettiğimiz başarılı sonuçlar iş modelimizin ne kadar sağlam temellere oturmuş olduğunu gözler önüne serdi. Hem yılın ilk yarısında hem de ikinci çeyrekte toplam gelirlerde rekorlar kırarak bu alandaki sektör liderliğimizi perçinlemiş olduk. Önümüzdeki dönemde müşteri odaklı yaklaşımımızı daha da güçlendirerek, yeni akıllı teknolojilerimizle hayatlara değer katmaya devam edeceğiz” diye konuştu. 
TÜRKİYE “SUPERBOX” DEDİ
Müşteri deneyimini geliştirmeye odaklanan yenilikçi aksiyonlar ve teklifler ile Turkcell’in bu çeyrekte faturalı, fiber ve dijital servislerde abone sayısını hızla arttırdığını kaydeden Genel Müdür Murat Erkan, “Faturalı mobil müşteri bazımız yılın ikinci 3 aylık döneminde 215 bin arttı. Fiber müşteri bazımız 15 bin artışla 1,4 milyona ulaştı. Sadece Turkcell’in sunduğu yenilikçi kablosuz genişbant erişim ürünümüz Superbox’a gelen güçlü talep, bu çeyrekte de devam etti. Sabit tarafta, fiberle ulaşamadığımız lokasyonlarda sunduğu hızla beğeni kazanan Superbox hizmetimizi tercih eden abone sayısı ise sadece 3 ayda yüzde 130’dan fazla artışla 130 bini aştı” dedi.
DİJİTAL İŞ SERVİSLERİ HIZLA BÜYÜYOR
Türkiye’nin önde gelen dev dijital dönüşüm projelerine imza atan Dijital İş Servisleri’nin yılın ilk altı ayında hızla büyümeye devam ettiğini söyleyen Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, “Dijital iş çözümleri işimiz yılın ilk yarısında yüzde 62 oranında artışla 693 milyon TL gelir yarattı. Özel sektör ve kamu kuruluşlarının ihtiyaçlarına yönelik çözümler sunan ve dijital dönüşümlerini sağlayan servislerimizle bu alanda önümüzdeki dönemde güçlü büyümemizi sürdüreceğimize inanıyoruz” diye sözlerini sürdürdü.
PAYCELL İLE TECH-FİN’DE ÖNCÜLÜĞE DEVAM
Teknoloji ile finansın buluştuğu Tech-Fin alanında Paycell ile Türkiye’nin en büyük ödeme platformu olmayı hedeflediklerini hatırlatan Murat Erkan, “Paycell ile ilkleri hayata geçirmeye devam ediyoruz. Artık müşterilerimiz Paycell uygulaması ile İstanbulKart’larına yüklemeleri mobil cihazlarından kolaylıkla yapabiliyor ve isterlerse faturalarına yansıtabiliyor. Aktif kullanıcı sayısı 6 ayda 4 kat artan Paycell Kart’a “harçlık kart” olarak tanımlanabilme özelliğini getirerek ebeveynlerin hayatını kolaylaştırdık. Yine Paycell Kart ailesine, “Nakit Çeken Kart”ı ekleyerek yüklenen miktarın nakit olarak çekilebilmesi özelliğini getirdik. Bu alanda geliştirdiğimiz ve bugüne dek 4 milyon kez indirilen Paycell uygulaması üzerinden artık sadece cep telefonu numarasıyla 7/24 para transferi yapmak da mümkün. Ayrıca Paycell ile destek verdiğimiz İstanbulKart ve yemek kartı özelliklerini tek bir kartta buluşturan milli yemek kartı projesi Paye Kart kullanılmaya başlandı” dedi.
BİP’TE GÖNDERİLEN MESAJ SAYISI 4 KAT ARTTI
Turkcell’in dijital uygulamalarına yönelik talebin her geçen gün arttığını ifade eden Murat Erkan sözlerine şöyle devam etti:
“Kullanıcı deneyimini geliştirmeye odaklandığımız dijital uygulamalarımızı indiren kişilerin sayısı 180 milyonu aştı. Yerli iletişim ve yaşam platformumuz BiP’te günde gönderilen ortalama mesaj sayısı son bir yılda 4 kat artarak 300 milyona çıktı. BiP’in yenilikçi anlık çeviri özelliğinde desteklenen dil sayısı ise 106’ya ulaştı. Dijital müzik platformumuz fizy’de aktif kullanıcı sayısı 3,7 milyon oldu. Bununla birlikte yapay zekâyı kullanarak fizy, Dergilik ve TV+ platformlarımızda kişiye özel içerikler önermeye başladık.” 

 

DİĞER HABERLER

Borsa güne yükselişle başladı
Borsa güne yükselişle başladı
4 Aralık 2024 Çarşamba
Borsa haftaya düşüşle başladı
Borsa haftaya düşüşle başladı
2 Aralık 2024 Pazartesi
Borsa güne yükselişle başladı
Borsa güne yükselişle başladı
27 Kasım 2024 Çarşamba
Borsa güne yükselişle başladı
Borsa güne yükselişle başladı
20 Kasım 2024 Çarşamba