Türkiye'yi bölgesel bir e-ticaret merkezi haline getirme
vizyonuyla düzenlenen, e-ihracat ve e-ticaret ile ilgili tüm paydaşları bir
araya getiren World E-Commerce Forum (WORLDEF) etkinliğinin 10'uncusu İstanbul
Fuar Merkezi'nde gerçekleştirildi.
Uluslararası dijital lojistik platformu Navlungo,
e-ticaret alanında çok sayıda firmanın katıldığı etkinlikte kurduğu stantla
ziyaretçilerini ağırladı. Ziyaretçilere, e-ticaret ve e-ihracatta uçtan uca
sunduğu çözümleri ve yenilikçi çözümleri tanıtan Navlungo'nun yöneticileri de
düzenlenen oturumlarda düşüncelerini katılımcılarla paylaştı.
Navlungo Kurucu Ortağı Alp Çiçekdağı, AA muhabirine
etkinlikle ilgili yaptığı değerlendirmede, e-ticaretin tüm süreçlerinde uçtan
uca dijital çözümler sunduklarını kaydederek, hem satıcı hem de alıcıya çok
kolay kullanabilecekleri hizmetler sağladıklarını söyledi.
Sistemin çalışma mantığını anlatan Çiçekdağı, şu
açıklamalarda bulundu:
"Şimdi Amazon'dan satış yapıyorsunuz Amerika'da ve
ürünlerinizi göndermek için de en uygun çözümü arıyorsunuz. Yapacağınız tek şey
Navlungo paneline girmek ve orada hesabınızı ücretsiz bir şekilde oluşturduktan
sonra Amazon mağazanızı bizim web sitemize bağlamak. Bunlar çok basit ve tek
tıkla olan işlemler. Sonrasında e-ticaret platformunda sizin mağazanızdan
verilen siparişler direkt bizim panelimize düşüyor. Sizin evinizden,
ofisinizden bunları topluyoruz ve gönderimini sağlıyoruz. Siz bütün bu süreci
tek panelden takip edebiliyorsunuz. E-ticaret lojistiklerinde farklı farklı
modlar var. Bunların hepsine hizmet veriyoruz. Amazon, eBay, Hepsiburada, Wish
gibi hacimli olan bütün pazaryerleri ile entegreyiz."
Alp Çiçekdağı, her yıl ortalama yüzde 10 büyüyen
e-ticaret hacminin 5,5 trilyon doları geçtiğini belirterek, e-ihracattaki
büyüme hızının daha yüksek olduğunu söyledi.
Firmaların ve özellikle online satıcıların artık
ürünlerini yurt dışı pazarlarda da yoğun bir şekilde satmaya başladığını dile
getiren Çiçekdağı, küresel e-ihracat hacminin 720 milyar doları geçtiğini
anlattı.
Çiçekdağı, toplam e-ticaret içindeki e-ihracatın payının
yüzde 20'lere geldiğini ifade ederek, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Ancak Türkiye olarak bunun biraz fazla gerisindeyiz
açıkçası. Şu anda e-ticaretimiz 40 milyar dolarlara geldi ancak daha e-ihracat
tarafında sadece 1,7 milyar dolar civarındayız. Burada Türkiye'nin gideceği çok
yolu, katedeceği büyük mesafeleri var. Türkiye'de KOBİ'lerin sadece yüzde 25'i
e-ticaret yaparken, yüzde 4'ü e-ihracata başlamış durumda. Türkiye gibi ekonominin
büyüklüğünü KOBİ'lerin yarattığı bir ülkede burada da biz biraz fazla
gerideyiz."
Navlungo Kurucu Ortağı Çiçekdağı, KOBİ'lerin e-ticaret ve
e-ihracattan bu kadar geride durmasının bazı sebeplerinin bulunduğunu, bunların
başında "yeterli bilgi sahibi olmamanın" ve "lojistik tarafında
yaşanan sorunların" geldiğini söyledi.
KOBİ'lerin hangi pazara gireceği, hangi ürünleri kimlere
nasıl satacağı konusunda yeterince bilgi sahibi olmayabildiğini aktaran
Çiçekdağı, "Ancak en temel sorunlardan birisi de işin lojistik tarafında
yaşanan sorunlar." diye konuştu.
Çiçekdağı, Navlungo ve Park Palet olarak KOBİ'lerin,
perakende markalarının ya da e-ticaret satıcılarının yurt dışına yaptıkları
satışların tüm lojistiğini gerçekleştirdiklerini kaydederek, şu bilgileri
verdi:
"Uluslararası e-ticaret platformlarının hepsine
entegreyiz. O pazar yerlerinde kullanıcıların sattığı ürünler entegre olarak
bize düşüyor. Biz o ürünleri evinizden, deponuzdan, ofisinizden alıyoruz, kendi
depomuzda etiketleyip dünyanın dört bir yanına, 230'dan fazla ülkeye
gönderiyoruz. Bu hacimle biz sadece geçen yıl 600 binden fazla gönderi yaptık.
600 milyon dolarlık e-ihracata aracılık yapıyoruz."
Çiçekdağı, deniz, hava ve kara yolu gibi tüm ulaşım
modlarında taşımacılık yapabildiklerini belirterek, ABD'de büyük depolarının
bulunduğunu, İngiltere, Almanya, Romanya, Polonya, Hollanda ve Dubai'de
depolara sahip olduklarını, yakın zamanda Suudi Arabistan'da da aktif
olacaklarını anlattı.
Alp Çiçekdağı, "Bizim aslında şu anda sağladığımız
en önemli hizmet şu; dünyanın neresinde olursanız olun e-ticaret üzerinden
satış yaparsanız, biz tek başımıza, tek sistem üzerinden bunların gönderimini
ve lojistiğini organize diyoruz. Tek tıkla dünyanın her yerine ürününüzü
götürüyoruz." diye konuştu.
Depolar sayesinde hem gönderim süresinden hem de gönderim
bedelinden ciddi kazanç sağladıklarını belirten Çiçekdağı, şunları anlattı:
"Son tüketici açısından bakıldığında ürün kendisine
çok daha hızlı ve güvenli bir şekilde ulaşıyor. İngiltere'deyseniz İngiltere'de
bir depodan geldiğini biliyorsunuz. İade ettiğinizde çok rahat iade
edebileceğinizi biliyorsunuz. O sayede de hem çabuk hem de aynı zamanda ürünün
güvenli ve hızlı bir şekilde ulaşmasını sağlıyorsunuz. Böylece biz
markalarımızı ciddi anlamda büyütebiliyoruz. Türkiye'den dünyanın her yerine
2-3 günde gönderim yapabiliyoruz."
Çiçekdağı, Türkiye'de e-ticaret ve e-ihracatta ciddi
teşvik imkanlarının sunulduğunu aktararak, birçok gider kaleminin yüzde
50'sinin iade alınabildiğini vurguladı.
Navlungo Kurucu Ortağı Çiçekdağı, müşterilerine
sundukları uçtan uca çözümler ve ekonomik servisler sayesinde ciddi anlamda
hacimlerini artırdıklarını kaydederek, firmanın hacmini aylık olarak yüzde 10
büyüttüklerini, bu sayede de her sene 2,5-3 kat büyüyen bir teknoloji ve lojistik
startup'ı çıkardıklarını söyledi.
KOBİ'lere e-ihracat sayesinde hem döviz geliri
sağlayabilecekleri hem de hacimli satış yapabilecekleri için yurt dışına
açılmaları çağrısında bulunan Çiçekdağı, bu sayede önemli pazarlara
girilebileceğini anlattı.
Çiçekdağı, Türkiye'nin e-ticaret ve lojistik anlamında
geleceğinin çok parlak olduğunu vurgulayarak, 5 yıl içerisinde unicorn olmayı
hedeflediklerini sözlerine ekledi. AA