Ege Yaş Meyve
Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, Egeli yaş meyve sebze
ihracatçılarının Ocak-Mayıs döneminde yüzde 15 artışla 502 milyon dolar dövizi
Türkiye’ye kazandırdığını açıkladı.
Uçak, şu
ifadelere yer verdi:
“Son bir
yıllık dönemde de ihracatımız yüzde 7 yükselişle 1 milyar 312 milyar dolara
ulaştı. 2023’ün ilk 5 ayında yaş meyve sebze ürünlerinde en çok ihraç ettiğimiz
ilk üç ürünümüz domateste yüzde 68 yükselişle 49 milyon dolar, mandarinde yüzde
14 artışla 11 milyon dolar ve elmada 8 milyon dolarlık ivme kaydettik. En çok
ihracat yaptığımız ülkeler, Rusya, Polonya ve Almanya oldu. Rusya’ya yüzde 7
artışla 33 milyon dolar, Polonya’ya yüzde 59 artışla 15 milyon dolar, Almanya’ya
ise yüzde 140 artışla 11 milyon dolarlık ihracat yaptık. Meyve sebze mamulleri
ihracatımızda ise; yüzde 20 artışla 52 milyon dolarla biber turşuları, yüzde 11
artışla 49 milyon dolarla kurutulmuş domatesler, yüzde 5 artışla 39 milyon
dolarla kornişon turşuları ve yüzde 14 artışla 35 milyon dolarla elma suları en
çok ihracı gerçekleştirilen ilk dört ürünümüz. Almanya, ABD ve Birleşik Krallık
en çok ihracat yaptığımız ülkeler arasında ilk üçte yer alıyor. Yaş meyve sebze
sektörümüzde temel pazarımız yıllardır Rusya ve Avrupa Birliği. Mamul
sektöründe AB ülkelerinin yanında ABD ve İngiltere temel pazarlar olarak
karşımıza çıkıyor.”
Başkan
Uçak, “Pazar payımızın artması, rekabet gücümüzü de arttıracak. Bu sebeple
Hindistan, Endonezya ve Malezya ticaret heyetlerimizin ardından, yeni açılacak
UR-GE projemiz ile alternatif pazar arayışlarımıza devam edeceğiz ve Türk tarım
ürünlerinin dünya sofralarında yerini alması için tüm gücümüzü ortaya
koyacağız. Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği olarak bu seneki ihracat hedefimizi
1,4 milyar dolar olarak belirledik. Ancak şu anda ihracatımızda 1,4 milyar
doları aşan bir ivme var. 2023 yılında 1,5 milyar dolarlık ihracata imza
atacağımızı öngörüyoruz. Yeni pazarlardaki gücümüzü ve istikrarımızı korumaya
yönelik, Birliğimiz bünyesinde yeni bir UR-GE Projesine başlıyoruz. Gerek URGE
projemiz gerekse dünyanın birçok ülkesinde katılım sağladığımız fuarlar
aracılığıyla sektörlerimizi en iyi şekilde tanıtmak ve ürünlerimizi daha fazla
pazara ulaştırmak için var gücümüzle çalışıyoruz” dedi.