Palandöken ilçesinde
yaşayan evli ve 4 çocuk sahibi 62 yaşındaki Yavuz Erzincanlı, 1985'te
Isparta'da vatani görevi esnasında gittikleri Diyarbakır'ın Kulp ilçesinde
mayın patlaması sonucu yüzde 50 görme kaybı yaşadı.
Gazi olan ve sonraki süreçte farklı sektörlerde çalışan Erzincanlı, yaşamının
geri kalan kısmında şehitlerin manevi hatırasına hizmet etmek için 1 yıl önce
Erzurum Büyükşehir Belediyesi Destek Hizmetleri Daire Başkanlığına bağlı
olarak, Karskapı Şehitliği'nde göreve başladı.
Kabirleri sulamadan otları biçmeye kadar şehitlikte gereken bakım onarım
çalışmalarını yaz kış sürdüren Erzincanlı, şehitlikteki yaklaşık 250 bayrağı,
her gün tek tek kontrol ediyor, lekelenen ve yıprananları elleriyle yıkayarak
özenle koruyor.
Şehit yakınlarıyla da yakından ilgilenen Erzincanlı, kendisine şehitlikte
çalışma fırsatı veren Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen'e teşekkür
etti.
Erzincanlı, AA muhabirine, şehitlikte çalışmaktan mutluluk duyduğunu ve elinden
geldiği kadar iyi bir şekilde hizmet ettiğini söyledi.
61 yaşından sonra şehitlikte çalışmanın kendisine huzur verdiğini dile getiren
Erzincanlı, vatan aşkıyla Allah ömür verdiği müddetçe hizmet edeceğini
belirtti.
Erzincanlı, buradaki kuş suluklarını doldurmadan diktiği ağaçları sulamaya,
kabir mermerlerinin tozlarını silmeden bayrakları kontrol etmeye kadar birçok
işi yaptığını söyledi.
- "Burada 159 şehit, 1 gazi olmak üzere 160 kişiyiz"
Karskapı Şehitliği'nde 159 şehit mezarı olduğunu bildiren Erzincanlı,
"Buraya ziyarete gelenler bana 'burada kaç şehit var' diye soruyor. Ben de
159 şehit, 1 gazi olmak üzere 160 kişiyiz diyorum. Elimden geldiği kadar burada
yatan mübareklere hizmet ediyorum. Helali hoş olsun. Onlara ne yapsak
azdır." şeklinde konuştu.
Yaz kış demeden görevini layıkıyla yerine getirmeye çalıştığını vurgulayan
Erzincanlı, şunları kaydetti:
"Tüm bayrakları her gün tek tek kontrol ediyorum. Malum çok fazla ağaç
var. Ağaçlarda yuva yapan kuşlar, devamlı bayraklara bir şeyler döküyor. Ben de
lekeli gördüklerimi temizliyorum. Bendeki bayrak aşkı çok ayrı bir duygu.
Şehitlerimizin kanı ile sulanan ve rengini alan bayrağa ve şehitlere hizmet
edeceğim ki onların şefaatlerinden faydalanayım."
Vatandaşlardan özel günlerde şehit aileleri ve gazileri ziyaret etmelerini
isteyen Erzincanlı, "Allah nasip etti bu yaşta şehitlerimize hizmet
ediyorum. Bundan gurur duyuyorum. İnşallah ömrüm olduğu sürece de burada hizmet
edeceğim." ifadelerini kullandı.
- "Bir süre sonra gözlerimin içe bakan kısmı açıldı"
Gazi olduğu 38 yıl önceki patlamayı anlatan Erzincanlı, birini kendisinin
kullandığı 10 araçla göreve giderken mayının patlaması sonucu araçlarının
şarampole devrildiğini belirtti.
Patlamanın ardından yaklaşık 1,5 yıl hastanelerde tedavi gördüğünü anlatan
Erzincanlı, "15 gün yoğun bakımda kaldım. Uyandığımda gözlerimin görmediğini
fark ettim. O an 'Allah'ım ben bu vaziyette Kur'an okuyamam, buna çok
üzülüyorum' dedikten kısa bir süre sonra gözlerimin içe bakan kısmı
açıldı." dedi.