Gazette TV ve gazetesinin www.gazette.com.tr, YouTube, Twitter ve
Facebook hesaplarından canlı yayınlanan programda, güzellik fuarını
değerlendiren Avcı, “Adana firmalarının Türkiye çapında prestiji var.
Dolayısıyla Adana bu işin merkezi olma yolunda ilerliyor. Burada fuar çok iyi
olur, olacaktır. Şu an da pandemiden dolayı talihsiz bir dönemdeyiz. Bu talihsizliğe
rağmen gayet iyi bir fuar oldu” dedi.
İnci Gül ile Biz Bize’yi gazette.com.tr web adresimizde
video galeriye tıklayarak izleyebilirsiniz.
Barış Avcı kimdir,
Bizlerle paylaşır mısınız?
Teknomedikal AŞ. İsminde Adana’ya ait bir firmayız. Hem
Türkiye içerisinde hem de Avrupa’ya epilasyon ve incelme cihazları üretiyoruz.
10 yıl önce bu sektöre başladığımızda ülkemizde üretim yoktu, sadece Çin’den
cihaz almak zorunda kalıyorduk. O dönem üretime girdik. Tabi o dönemki
üretimimizle şimdiki aynı değil. Daha da geliştirdik, güzelleştirdik. Esas
mesleğim endüstri mühendisliği ama şu an yaptığım işle hiçbir bağlantısı yok.
Güzellik sektörüne rastlantı eseri girdim. Adı üstünde güzellik sektörü, güzel
bir şekilde devam ediyoruz.
Sektörün bitmesine
dair hiç tedirginliğiniz var mı?
Ben bu işe başlarken beni çok etkileyen bir fotoğraf vardı.
2. Dünya savaşı yıllarında bütün tekstil fabrikaları askeri üretimlere
yöneldikleri için, normal üretim yapılmıyor, bu nedenle çorap üretimi yok. O
gördüğüm fotoğrafta da kadınlar birbirlerinin bacaklarına çorap çiziyorlardı.
Yani dedim ki 2. Dünya Savaşında bile böyle bir güzelleşme arzusu varsa, bu
arzu genlerden geliyor, bitmez. Dolayısıyla sektörümüz gelişmeye çok açık,
insanlar bundan vazgeçmeyecekler. Özellikle yeni dönemde medyanın, sosyal
medyanın bizi yönlendirmeleri de var. Bu yüzden hiç bitmeyecek bir sektör.
İnsanlık yaşadıkça, güzellik yaşayacak.
Mart ayından bu yana
yaşadığımız pandemiden dolayı cihaz alımlarında sıkıntı var mı, Güzellik
sektörü bu durumdan etkilendi mi?
İnsanlar moralleri bozuk olduğunda kendilerini iyi hissetmek
istiyorlar. İyi hissetmenin yollarından bir tanesi de güzel olmaktır. Pandemi
tabi ki sektörümüzde bir takım sıkıntılar yarattı, salonlar kapatıldı vs. ama
açıldıktan sonra insanlar eski ilgilerine dönmeye başladılar. Tabi ki herkeste
tedirginlik var. Her sektöre bir şekilde yansımalar oldu, güzellik sektörüne de
olumsuz yansımaları oldu. Ama sektörümüz bunu aşabilecek güçte.
Teknomedikal olarak
hangi cihazları piyasaya sürüyorsunuz?
Bizim 2 temel dalda cihaz imalatımız var. Birisi epilasyon
grubu, Diode ve IPL cihazları. Diğeri ise incelme ve sıkılaşma dediğimiz grup.
Dünya da ilk defa hem IPL hem de Diode’u bir arada yapan bir cihaz sunduk. Yeni
dönem yıldızımız bu cihaz olacakmış gibi duruyor.
Fiyat aralığınız
nedir, insanlar almakta zorlanıyorlar mı?
Mümkün olduğunca finansman açısından salonları zorlamayacak
şekilde vermeye çalışıyoruz. Cihaz seçimi tabi ki ihtiyaca göre, alım gücüne
göre, salonun kendi hedefine göre değişkenlik gösteriyor. Elimizdeki cihazların
fiyat aralığı 45 bin ile 200 bin lira arası.
Pandeminden öncesi ve
şuan ki durumu nasıl değerlendiriyorsunuz?
Bizim işimizin iyi olması ekonominin iyi gittiği anlamına
gelmez. Salonlar ekonomiyle paralellik gösterir ama biz cihaz sattığımız için
ekonominin tam tersi bir hareketimiz var. İnsanlar işlerinden olduklarında veya
mevcut işlerinden para kazanamadıklarında güzellik sektörünü kolay girilecek
bir yer olarak görürler ve bundan dolayı talep artar. Dolayısıyla bu dönemde salon
kurulumu çoğaldığı için, talep artmış durumda. Yani bize olumlu bir şekilde
yansıdı.
Pandemiden sonra
güzellik sektörü, güzellik salonları, sektörün cihaz üreticileri olarak siz
nasıl yol alıyorsunuz?
Sosyal medyayla beraber bireysel toplum olma yolunda
gidiyorduk. Bu bireysellik pandemiyle beraber katlanarak arttı. Pandemi sonrası
bu bireyselliğin devam edeceğine inanıyorum. Daha az sosyal olacağız. Daha az
sosyal olmak kendimize az bakmayı beraberinde getirir mi hep beraber göreceğiz.
Ama artık sosyal medya üzerinden insanların kendilerini onaylatmak istedikleri
bir dönemdeyiz. Dolayısıyla güzellik sektörü asla bitmez. İçgüdülerle hareket
edilen bir sektör olduğu için insanlar güzellikten vazgeçmezler. Umarım pandemi
sonrası sektör adına değil ama insanlık adına bu bireyselliği yeneriz.
Fuarla ilgili neler
düşünüyorsunuz?
Biz fuarın 4 ana sponsorlarından bir tanesiyiz. Ne kadar
sevindiricidir ki, sponsor firmaların hepsi de Adana firması. Türkiye’de
güzellik sektöründe Adana’nın müthiş bir ağırlığı oluşuyor. Adana firmalarının
Türkiye çapında prestiji var. Dolayısıyla Adana bu işin merkezi olma yolunda
ilerliyor. Burada fuar çok iyi olur, olacaktır. Ama fuarların tanınması için
biraz zaman gerekir. Şu an da talihsiz bir dönemdeyiz, pandemi dönemi. Tam fuar
öncesi bir takım kısıtlamalar getirildi. İnsanlar da ister istemez tedirgin
oluyorlar. Bu tedirginliğe rağmen gayet iyi bir fuar oldu. Adana fuarı, Türkiye
de güzelliğin trendini belirleyen bir fuar olacaktır. Sadece biraz zamana
ihtiyacı var. Bu yıl ki fuardan çok memnun kaldık.
Son olarak eklemek
istedikleriniz var mı?
Şu an bütün insanlık olarak hiç görmediğimiz bir virüse
karşı savaşıyoruz. Maske, mesafe, hijyen kurallarına riayet edelim. Herkes
sağlığına dikkat etsin. Beni burada ağırladığınız için sizlere de teşekkür
ederim.