Avcı: Adana bu işin merkezi olma yolunda ilerliyor

Avcı: Adana bu işin merkezi olma yolunda ilerliyor

Gazette TV’nin, 2. Beauty Çukurova Expo Fuarı’nda kurduğu mini stüdyoda, Teknomedikal A.Ş ortaklarından Barış Avcı, İmtiyaz Sahibimiz Fatma İnci Gül’ün moderatörlüğünü yaptığı İnci Gül ile Biz Bize’nin konuğu oldu.


Avcı: Adana bu işin merkezi olma yolunda ilerliyor

Gazette TV ve gazetesinin www.gazette.com.tr, YouTube, Twitter ve Facebook hesaplarından canlı yayınlanan programda, güzellik fuarını değerlendiren Avcı, “Adana firmalarının Türkiye çapında prestiji var. Dolayısıyla Adana bu işin merkezi olma yolunda ilerliyor. Burada fuar çok iyi olur, olacaktır. Şu an da pandemiden dolayı talihsiz bir dönemdeyiz. Bu talihsizliğe rağmen gayet iyi bir fuar oldu” dedi.

İnci Gül ile Biz Bize’yi gazette.com.tr web adresimizde video galeriye tıklayarak izleyebilirsiniz.

 

 

Barış Avcı kimdir, Bizlerle paylaşır mısınız?

Teknomedikal AŞ. İsminde Adana’ya ait bir firmayız. Hem Türkiye içerisinde hem de Avrupa’ya epilasyon ve incelme cihazları üretiyoruz. 10 yıl önce bu sektöre başladığımızda ülkemizde üretim yoktu, sadece Çin’den cihaz almak zorunda kalıyorduk. O dönem üretime girdik. Tabi o dönemki üretimimizle şimdiki aynı değil. Daha da geliştirdik, güzelleştirdik. Esas mesleğim endüstri mühendisliği ama şu an yaptığım işle hiçbir bağlantısı yok. Güzellik sektörüne rastlantı eseri girdim. Adı üstünde güzellik sektörü, güzel bir şekilde devam ediyoruz.

Sektörün bitmesine dair hiç tedirginliğiniz var mı?

Ben bu işe başlarken beni çok etkileyen bir fotoğraf vardı. 2. Dünya savaşı yıllarında bütün tekstil fabrikaları askeri üretimlere yöneldikleri için, normal üretim yapılmıyor, bu nedenle çorap üretimi yok. O gördüğüm fotoğrafta da kadınlar birbirlerinin bacaklarına çorap çiziyorlardı. Yani dedim ki 2. Dünya Savaşında bile böyle bir güzelleşme arzusu varsa, bu arzu genlerden geliyor, bitmez. Dolayısıyla sektörümüz gelişmeye çok açık, insanlar bundan vazgeçmeyecekler. Özellikle yeni dönemde medyanın, sosyal medyanın bizi yönlendirmeleri de var. Bu yüzden hiç bitmeyecek bir sektör. İnsanlık yaşadıkça, güzellik yaşayacak.

 

Mart ayından bu yana yaşadığımız pandemiden dolayı cihaz alımlarında sıkıntı var mı, Güzellik sektörü bu durumdan etkilendi mi?

İnsanlar moralleri bozuk olduğunda kendilerini iyi hissetmek istiyorlar. İyi hissetmenin yollarından bir tanesi de güzel olmaktır. Pandemi tabi ki sektörümüzde bir takım sıkıntılar yarattı, salonlar kapatıldı vs. ama açıldıktan sonra insanlar eski ilgilerine dönmeye başladılar. Tabi ki herkeste tedirginlik var. Her sektöre bir şekilde yansımalar oldu, güzellik sektörüne de olumsuz yansımaları oldu. Ama sektörümüz bunu aşabilecek güçte.

Teknomedikal olarak hangi cihazları piyasaya sürüyorsunuz?

Bizim 2 temel dalda cihaz imalatımız var. Birisi epilasyon grubu, Diode ve IPL cihazları. Diğeri ise incelme ve sıkılaşma dediğimiz grup. Dünya da ilk defa hem IPL hem de Diode’u bir arada yapan bir cihaz sunduk. Yeni dönem yıldızımız bu cihaz olacakmış gibi duruyor.

Fiyat aralığınız nedir, insanlar almakta zorlanıyorlar mı?

Mümkün olduğunca finansman açısından salonları zorlamayacak şekilde vermeye çalışıyoruz. Cihaz seçimi tabi ki ihtiyaca göre, alım gücüne göre, salonun kendi hedefine göre değişkenlik gösteriyor. Elimizdeki cihazların fiyat aralığı 45 bin ile 200 bin lira arası.

Pandeminden öncesi ve şuan ki durumu nasıl değerlendiriyorsunuz?

Bizim işimizin iyi olması ekonominin iyi gittiği anlamına gelmez. Salonlar ekonomiyle paralellik gösterir ama biz cihaz sattığımız için ekonominin tam tersi bir hareketimiz var. İnsanlar işlerinden olduklarında veya mevcut işlerinden para kazanamadıklarında güzellik sektörünü kolay girilecek bir yer olarak görürler ve bundan dolayı talep artar. Dolayısıyla bu dönemde salon kurulumu çoğaldığı için, talep artmış durumda. Yani bize olumlu bir şekilde yansıdı.

 

Pandemiden sonra güzellik sektörü, güzellik salonları, sektörün cihaz üreticileri olarak siz nasıl yol alıyorsunuz?

Sosyal medyayla beraber bireysel toplum olma yolunda gidiyorduk. Bu bireysellik pandemiyle beraber katlanarak arttı. Pandemi sonrası bu bireyselliğin devam edeceğine inanıyorum. Daha az sosyal olacağız. Daha az sosyal olmak kendimize az bakmayı beraberinde getirir mi hep beraber göreceğiz. Ama artık sosyal medya üzerinden insanların kendilerini onaylatmak istedikleri bir dönemdeyiz. Dolayısıyla güzellik sektörü asla bitmez. İçgüdülerle hareket edilen bir sektör olduğu için insanlar güzellikten vazgeçmezler. Umarım pandemi sonrası sektör adına değil ama insanlık adına bu bireyselliği yeneriz.

Fuarla ilgili neler düşünüyorsunuz?

Biz fuarın 4 ana sponsorlarından bir tanesiyiz. Ne kadar sevindiricidir ki, sponsor firmaların hepsi de Adana firması. Türkiye’de güzellik sektöründe Adana’nın müthiş bir ağırlığı oluşuyor. Adana firmalarının Türkiye çapında prestiji var. Dolayısıyla Adana bu işin merkezi olma yolunda ilerliyor. Burada fuar çok iyi olur, olacaktır. Ama fuarların tanınması için biraz zaman gerekir. Şu an da talihsiz bir dönemdeyiz, pandemi dönemi. Tam fuar öncesi bir takım kısıtlamalar getirildi. İnsanlar da ister istemez tedirgin oluyorlar. Bu tedirginliğe rağmen gayet iyi bir fuar oldu. Adana fuarı, Türkiye de güzelliğin trendini belirleyen bir fuar olacaktır. Sadece biraz zamana ihtiyacı var. Bu yıl ki fuardan çok memnun kaldık.

Son olarak eklemek istedikleriniz var mı?

Şu an bütün insanlık olarak hiç görmediğimiz bir virüse karşı savaşıyoruz. Maske, mesafe, hijyen kurallarına riayet edelim. Herkes sağlığına dikkat etsin. Beni burada ağırladığınız için sizlere de teşekkür ederim.

 

DİĞER HABERLER

Marmaris
Marmaris'te sağanak etkili oldu
9 Aralık 2024 Pazartesi
AFAD 1000 personel alımı başvuru
AFAD 1000 personel alımı başvuru
9 Aralık 2024 Pazartesi
Kara Yollarında Durum
Kara Yollarında Durum
9 Aralık 2024 Pazartesi