Acil durumlarda; 155 Polis İmdat, 158 Sahil Güvenlik, 110 Yangın İhbar, 156 Jandarma İmdat, 177 Orman Yangın, 112 Sıhhi İmdat ve 122 AFAD yerine tek bir numaradan, 112'den yardım çağrısında bulunabileceğine yönelik projeyi kapsamında personel alım ihaleleri açıldığını vurgulayan Dr. Şevkin, bu ihalelerdeki yöntem ve işleyişleri sorguladı.
Vatandaşların, 112 Acil Çağrı Merkezleri’nde görevlendirilen personellerin iktidar partisine mensup kişiler arasından seçildiğine ve ‘ballı maaş’ uygulamasına yönelik şikâyetlerini değerlendiren Dr. Şevkin, İçişleri Bakanı Süleyman Soylu tarafından yazılı olarak yanıtlandırılması istemiyle şu soruları sordu:
Türkiye genelinde toplam kaç ilimizde planlandığı şekliyle 112 Acil Çağrı Merkezi hizmete girmiştir?
Hizmete giren çağrı merkezlerinde görevlendirilecek personel ihtiyacı hangi yöntemlerle belirlenmektedir? Personel alımında aranan kriterler nelerdir?
İçişleri Bakanlığı’nın kurum dışı hizmet alımı yöntemiyle çeşitli illerde ihaleye çıktığı doğru mudur? Doğruysa hangi illerde kaç personel alımı için ihaleye çıkılmıştır?
Personellerin Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) şartı göz ardı edilerek eş, dost, tanıdık veya iktidar partisine mensup kişiler arasından seçildiği iddiaları doğru mudur?
112 Acil Çağrı Merkezleri’nde yeni istihdam edileceklerin maaş ve sosyal hakları ne kadardır? Kurumda ballı maaş uygulaması iddiaları doğru mudur?