Son iki yılda, sahte yetkili servislere karşı 15 milyon TL
idari para cezası uygulandı.
Ticaret Bakanlığı'na gelen başvurular neticesinde, özellikle
kombi, beyaz eşya, klima ve cep telefonları gibi ürünlerin tamir, bakım ve
yedek parça hizmetlerini almak isteyen tüketicilerin, yetkili olmayan servisler
tarafından mağdur edildiği belirlendi. Bu kapsamda, Ticaret Bakanlığı
tarafından gerçekleştirilen denetimler ve Reklam Kurulu'nun internet ve sosyal
medya üzerinden yapılan reklamlara ilişkin incelemeler sonucunda, sahte yetkili
servislere toplamda 15 milyon TL idari para cezası kesildi.
Vatandaşların bu tür mağduriyetlerden korunması için dikkat
etmeleri gereken hususlar da önemle vurgulandı. Özellikle, yetkili servis
bilgilerini öğrenmek için Ticaret Bakanlığı'nın oluşturduğu Servis Bilgi
Sistemi'ni (SERBİS) kullanmaları tavsiye edildi. İnternet aramalarında ilk
sıralarda çıkan servislerin reklamlarına ve internet sitelerinde yer alan
logolara güvenilmemesi gerektiği belirtildi. Tüketicilerin bu servislerin
üretici veya ithalatçı firmanın resmi internet sitesinde veya SERBİS'te yer
alıp almadığını kontrol etmeleri önerildi.
Tüketiciler, yaşadıkları mağduriyetleri Cumhurbaşkanlığı
İletişim Merkezi (CİMER) ve bakanlığın web sitesi üzerinden bildirebilecekler.
Sahte yetkili servislere yönelik denetimlerin devam edeceği ve gerekli idari
yaptırımların sürdürüleceği belirtildi.

Son Dakika Gelişmelerden
Vaktinde Haberdar olmak istiyor musunuz? Google News'te Gazette'ye abone olun.
ABONE OL!