“12 MİLYON YOLCU GARANTİSİ NEYİN HABERCİSİ!”
9 yıl önce inşaatına yeni başlanacak Çukurova Bölgesel
Havalimanı 357 milyon Euro’ya ihale edildiğini ancak altyapısı yüzde 85’i
tamamlanmış aynı havalimanı için tam 9 yıl sonra gerçekleşen ihalenin 300
milyon Euro’ya ihale edildiğine işaret eden ve çelişkiye dikkat çeken Dr.
Şevkin, “Çukurova Bölgesel Havalimanı için 8 milyon 700 bin metrekare birinci
sınıf tarım toprağını heba edenler, 9 yılda bir işi tamamlayamayıp devleti
milyarlarca lira zarara sokanlar, ihaleleri erteleyenler, iptal edenler, son
olarak yandaşa peşkeş çekenler 1937 yılından bu yana Adana, Mersin, Niğde,
Hatay, Osmaniye gibi illerimizde yaşayan yaklaşık 7 milyon vatandaşımıza
sorunsuz hizmet sunan, kolay ulaşılabilir, Türkiye’de her yıl kâr eden 9
havalimanından biri olan, yolcu trafiğiyle ülkemizin 6. büyüğü olma özelliğine
sahip Şakirpaşa Havalimanını gözden çıkaramaz. Adanalılar buna izin vermez.
Üstelik mevcut haliyle Şakirpaşa Havalimanı Mersinli kardeşlerimize Çukurova
Bölgesel Havalimanı’ndan daha yakındır. Bakan beyin dediği gibi kamulaştırma
masrafları yüksek değildir. Etrafı genişlemeye müsaittirKimse Şakirpaşa
Havalimanını gözden çıkarmaya kalkmasın. Adanalılar olarak bunu kabul etmemiz
beklenemez” diye konuştu.
“YENİ BİR ZAFER HAVALİMANI SKANDALI GELİYOR”
Kütahya’daki Zafer Havalimanı’nda devletin uğradığı
zararı hatırlatan Dr. Şevkin, 2012-2017 yılları arasında garanti edilen yolcu
sayısına ulaşılamadığı için devletin, havalimanını işleten şirkete toplam 26
milyon 691 bin 626 Euro ödeme yaptığını, 2019 yılında bir milyon 232 bin yolcu
garantisi verilen Zafer Havalimanındaki yolcu sayısının ise sadece 82 binde
kaldığını hatırlattı. Zafer Havalimanına
2012-2016 yılları arasında 4 milyon 73 bin 181 yolcu garantisi verildiğini
ancak bu sürede havaalanına sadece 170 bin 534 kişi geldiğini ifade eden Dr.
Şevkin, müteahhide 3 milyon 902 bin 647 yolcunun parasının devlet bütçesinden
ödendiğini, sadece 2015 yılında bu havaalanından geçmeyen yolcular için
devletin kasasından 5 milyon Euro çıktığının unutulmaması gerektiğini ifade
etti.
“YANDAŞA PARA AKTARMAKTAN VAZGEÇİN!”
Türkiye’nin ekonomik krizde olduğu bir dönemde yeni bir
havalimanı skandalını kaldıramayacağını, Çukurova Bölgesel Havalimanı
ihalesinin AKP’nin bir belediye başkan adayına verilmesinin yeni bir vehametin
habercisi olacağını vurgulayan Dr. Şevkin, şunları söyledi:
“Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu son
olarak 1 Temmuz 2020'de soru önergemize verdiği yanıtta “Çukurova Bölgesel
Havalimanı Altyapı Tesisleri Yapımı" işinin yüzde 73'ünün tamamlandığını
söylemiş, geçtiğimiz ay son ihale öncesi yaptığı açıklamada ise yapım işinin
yüzde 85’inin tamamlandığını belirtmiştir. Burada da bir çelişki hâkimdir. İlk
ihalesi 2011’de gerçekleşen, temeli 2013’te atılan havalimanı inşaatının
şimdiye kadar altyapısı için 3, üstyapısı için 5 ihale tarihi ilan edildi.
Havalimanı yapılamadı ama 7 bakan eskidi. Bölgede keşif yapan bilirkişi
raporları 1.sınıf topraklarının tarım alanı dışına çıkarılmasının kamunun
yararına olmadığını, ekolojik dengenin bozulacağını belirtmiştir. Çukurova
Bölgesel Havalimanı ile 8 milyon 700 bin metrekarelik mutlak, sulu tarım
alanları yeni yapılaşmalara kurban edilmektedir. Yapımı yılan hikâyesine dönen
Çukurova Bölgesel Havalimanı’nda şimdiye kadar devletin uğradığı zarar
açıklanmamıştır. Verdiğimiz soru önergesine net yanıtlar verilmemiştir.
Havalimanı yapılsa bile her yıl devletin kasasından gariban vatandaşın
vergilerinden toplanmış milyonlarca dolar para çıkacaktır. Yazıktır, günahtır.
İktidar bu yanlıştan derhal vazgeçmelidir. Şehrin ortasında olma özelliğiyle
dünya otoritelerinin stratejik olarak değerlendirdiği Adana Şakirpaşa
Havalimanı her yıl kârına kâr ekliyor. Mersinliler de Adanalılar da
havalimanından memnundur ve genişletilmesini beklemektedir. Kimse milletin
aklıyla alay etmeye kalkmasın. Türkiye, yandaş müteahhitlere para aktarılan bir
ülke olmaktan çıkmalıdır.”