Sosyal medya yeni normal

Sosyal medya yeni normal

Yapımcı ve Yönetmen Tufan Şimşekcan, Gazette’ye sosyal medyayı anlattı. Sosyal medyanın artık yeni normal haline geldiğini belirten Şimşekcan, Gazette muhabirlerinden Ramazan İlın’a konuştu. Şimşekcan, ‘’Yeni medya normali artık sosyal mecralarda. Sosyal medyanın bu trafiği, bu hızlı akış süreci, Instagram, Facebook, Twitter, YouTube ve diğer film ve dizilerin yayınlandığı sosyal platformlar yeni normal olarak kabul edilmektedir’’ dedi.


‘’SOSYAL MEDYANIN KÖLESİ OLUYORSUNUZ’’

Odasından dahi çıkamayan insanlar dahi herkesin bir telefonla dünyaya ulaşabildiğini belirten Şimşekcan, ‘’Sosyal medyalarda belli doğrultuda hem bilgi edinebiliyor hem de dans ederek, eğitimler vererek ya da bir kısa film çekerek aktarılabiliyor. Bence bunu olumsuz şekilde yargılamamak gerekiyor. Dünyada 8 milyar insan varsa, bunun 4 milyarı telefon kullanıyor. Bu 4 milyar insanın da en az 3 milyarı sosyal medya trafiğinde sürekli bir algoritma içinde. Bu algoritma da o kadar hızlı artıyor ki sosyal medyada var olabilmek için insanları psikolojik olarak travmaya itebiliyor. Sosyal medya trafiğinde sürekli üretim yapmak zorundasınız. Bu üretimi yapamadığınızda görünmez oluyorsunuz. Takipçileriniz azalıyor, favorilere eklenmeleriniz azalıyor, izlenmeleriniz azalıyor. Bunlar olunca da üzülmeye başlayıp, daha çılgın fikirler oluşturmaya başlıyorsunuz. Bunları yapamadığınızda ise dışarıdan gördüklerinizi uygulamaya çalışıyorsunuz. Dolayısıyla bu durum sizin karakterinizi de değiştiriyor ve bir şekilde sosyal medyanın kölesi oluyorsunuz’’ diye konuştu.

‘’SERİ ÜRETİM TAKİPÇİ SAYINIZI ARTIRIYOR’’

Kendimizi sosyokültürel anlamda geliştiremediğimizi ifade eden Tufan Şimşekcan, ‘’Gezme, araştırma, yemek yeme, insanlarla iletişim kurmanın yanı sıra okuma kültürümüz de yavaş yavaş yok olmaya doğru ilerliyor. Klasiklerden tutun, edebi eserlere, teolojiye, psikolojiye, felsefeye, tarihe ve birçok olguya erişmek çok merakımızda değil. Artık popüler olana yönelmek durumunda kalıyoruz ve popüler olmak için de her türlü şeyi yapmak için de bir yola girmiş bulunuyoruz. Bu durum, kuşaklarla da alakalı değil. Mesela Tik-Tok içerik üreticilerine baktığımızda, her yaşta insan görebiliyoruz. İçerik üretenler arasında Will Smith gibi ünlüler de var, Mardin’in köyünde yaşayan bir çocuk da var ve o Mardin’in köyünde yaşayan çocuk da 1 milyon takipçiye ulaşabiliyor. Yani seri üretim yapan herkes, takipçisini artırabiliyor’’ ifadelerini kullandı.

 

Görüşlerinizi Bildirin

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.

DİĞER HABERLER