"Adana’nın güvenliği için canla başla çalışıyoruz"

"Adana’nın güvenliği için canla başla çalışıyoruz"

Gazette Gazetesi İmtiyaz Sahibi Fatma İnci Gül ve Sorumlu Yazı İşleri Müdürü Hüseyin Gül, Adana Trafik Şube Müdürü Aydın Şahin’i ziyaret etti. Yapılan ziyarette Adana’nın trafik sorunları ve bu sorunlar için geliştirilen projeler konuşuldu. Şahin, “Şehrimizin belirli yerlerinde, belirli kavşaklarda yaşanan yoğunluğu çözmek adına çalışmalarımız var. Amacımız sadece denetim yapıp geçmek değil, tam anlamıyla trafik güvenliğini oluşturmak istiyoruz. Sayın İl Emniyet Müdürümüz Doğan İnci’nin önderliğinde ve direktifleri doğrultusunda bize verilen görevleri, Adana ve Adanalı vatandaşlarımız için layıkıyla ve en doğru şekilde yerine getirmeye gayret gösteriyoruz” dedi.

Öncelikle Adana’ya hoş geldiniz. Ne zaman atandınız, bize kendinizden bahseder misiniz?

Ben Aydın Şahin, 3. Sınıf Emniyet Müdürüyüm. Yapılan yaz atamasıyla birlikte Adana’ya geldim.

Adana’yı nasıl buldunuz?
Adana, şehir yapısı olarak da insanları olarak da gerçekten güzel bir şehir. Şehir planlaması çok güzel, bulvarların geniş çaplı olması trafik açısından güzel bir avantaj. Şehrin eski cazibe merkezi dediğimiz İnönü Parkı, Küçüksaat ve Büyüksaat civarlarında trafik açısından yaşanılan sorunlar var. Ama buralar cazibe merkezi olduğu için, günlük sayısız insanın uğramak zorunda kaldığı ve işlerinin düştüğü bölgeler.

Belediyelerle ortak çalışmalarınız var mı?
Yoğun bölgelerimizle ilgili belediyemizle birlikte tamamladığımız ve tamamlamak üzere olduğumuz projelerimiz var. Şehrimizin belirli yerlerinde, belirli kavşaklarda yaşanan yoğunluğu çözmek adına çalışmalarımız var. İnönü Parkı’nın bulunduğu bölgenin yoğunluğunu bitirecek bir projemiz var. O bölgeye yaya geçidi, bariyer düzenlemesi ve toplu taşıma araç duraklarında kısmi yer değişikliği yapacağız. Projemiz şu an Fen İşlerinde yapım aşamasına geldi, çok yakında o bölgedeki sorunu çözmüş olacağız. Diğer çalışmamız ise; Kozan yolu Çatalan Caddesi’nde Yeni Stadyuma dönüşle ilgili güzel bir proje hazırladık, alt yapısı tamamlandı, Karayolları Genel Müdürlüğü’nden onay bekliyoruz. Ayrıca, belediye ile ortak çalışmamız olan Elektronik Denetleme Sistemi (EDS) çalışmasında son aşamaya geldik. EDS sayesinde trafik disiplini ve kural ihlalleri en aza indirilecek, meydana gelebilecek olası trafik kazalarının önüne geçilerek, daha güvenli bir trafik ortamının sağlanması hedeflenmektedir. Projelerimiz hayata geçtiğinde, tüm bölgelerde trafik rahatlığı olacak diye düşünüyoruz.

Bu projelerle ilgili ön görünüz nedir, ne zaman hayata geçer?
Bu projeler prosedür ve resmi işlem gerektiren durumlar olduğu için, biraz zaman alabiliyor. Ama onay vermesi gereken birimler ellerinden geleni yapıyorlar, en kısa sürede hayata geçecek. Ayrıca bu projeler kalıcı çalışmalar olduğu için, yapımı ve yapım süresindeki trafik sıkıntısı bir süre yaşanabiliyor. Bir kavşak yapılacağı zaman yaklaşık 20 yıl ilerisi öngörülerek yapılıyor. Çatalan Caddesi ile ilgili yaptığımız çalışma için son 10 yıllık araç sayısı artışı ve önümüzdeki 20 yılda ne kadar artar, o bölgeden günlük ne kadar araç geçer, ne kadar ikamet bölgesi açılır, stadyuma gelecek araç sayılarını da hesaba katarak projemizi geliştirdik. Şehrimizdeki diğer kavşaklarla ilgili de çalışmalarımız oldu. Yani, projelerimiz şehrin dinamitlerine göre hazırlanıyor, yaklaşık 1,5 ay içerisinde hayata geçmiş olur. Bu konuda belediyelerimizin de desteğini çok fazla alıyoruz.

‘Eski Adana’ diye tabir ettiğimiz yerlerde günün her saatinde yoğunluk var, bununla ilgili çalışmalarınız var mı?
Trafik yoğunluğuna bakarken gerçek sebebi bulmaya çalışıyoruz. Yoğunluk anlamında önüne geçme şansımız yok, insanlar araçlarıyla oraya gidecekler. Ama tek yön, park yasağı, seyyar satıcıların kaldırılması, yayalaştırma gibi uygulamalar trafiği biraz rahatlatacaktır. Trafik güvenliği açısından, araç ve yaya trafiğini, iki tekerlekli araç ve dört tekerlekli araç trafiğini ayırmamız gerekiyor. Yeni yerleşim bölgelerinde bu durumlar hayata geçiyor ama eski yerleşim bölgelerinde bu durumu uygulamak biraz daha zor. Kuzey Adana bölgesi için yapılan çalışmalarımızda çoğu yaya geçidini kapatıyoruz. Çünkü bulvarlarımız geniş yapıya sahip, yaya geçidini belirli bir noktaya toplayıp, akışı oradan sağlamak istiyoruz. Sık sık yaya geçidi yerine, bir tane geniş bir yaya geçidiyle birlikte yaya sirkülasyonu sağlanacak. Adana’ya geldiğimden beri şu ana kadar 70’in üzerinde yaya geçidiyle ilgili düzenleme yaptık. 14 tane de yaya ve motor sürücülerinin güvenliğini tehlikeye sokan, kazaya sebebiyet veren basit dönüşler ve refüj aralığındaki boşlukları kapattık. Kazaları önlemek adına, elimizdeki kaza verileriyle birlikte belediye ekipleriyle sürekli irtibat halindeyiz. İnönü Caddesi için de planladığımız projede de, yaya ve araç trafiğini ayırıp, ikisini birbirinden farklı zamanlarda kullanmayı düşünüyoruz. Böylelikle trafik güvenliği açısından da olumlu sonuçlar alacağız. Kuzey Adana için de, bölgedeki bulvarlarda da aynı durumu sağlamaya çalışıyoruz.

Adana’da göreve başladıktan sonraki önceliğiniz ne oldu?
Göreve geldiğimde Adana’nın geçmiş kaza verileri üzerinde araştırmalar yaptık. Kazaların oluş sebepleri, gerçekleştikleri saat ve yaya, otomobil, motosiklet, bisiklet gibi oluşum sebeplerini araştırdık. Denetimlerimizi de bu verilere göre şekillendirdik. Örneğin; bir noktada yayalara çarpma problemi ön plandaysa eğer, ona göre yaya denetimi yapıyoruz. Amacımız sadece denetim yapıp geçmek değil, tam anlamıyla trafik güvenliğini oluşturmak istiyoruz. Elimizdeki kaza verilerine göre, belirli bir noktada kaza olmasının sebebi alt yapıdan kaynaklıysa eğer, bu durumu belediye ekipleriyle görüşüyoruz. Denetimle önüne geçebileceğimiz yerlerde denetim yapıyoruz. Ekip arkadaşlarımız otobüslere çıkıyorlar, emniyet kemeri ve maske kullanımı ile ilgili bilgilendirmeler yapıyorlar. Yakında başlatacağımız kask dağıtma projemiz hayata geçecek. Gerçekten ihtiyaç sahibi olup da, sürücü belgesi olan ve motorunun tüm resmi belgeleri tam olan kişilere dağıtacağız.

Adana’da en çok meydana gelen trafik kazalarının sebepleri nelerdir?
Adana’daki motosiklet ve yaya kazaları, toplam kazaların yüzde 55’ine tekabül ediyor. Yaya öncelikliyiz ama yayanın da uyması gereken kurallar var. Karşıdan karşıya geçmeler, yolda yürüme, gece ve gündüz vakitleri karşıdan karşıya geçme gibi kanunun tanımladığı ve sorumluluğu verdiği kurallar var. Adana’da araç ve yaya trafiğini ayırıp, disiplin sağlamamız lazım, yaptığımız denetimlerde de buna dikkat ediyoruz. Yayaların karşıdan karşıya geçerken kurallara uymaları konusunda eğitim ve denetim faaliyetlerimiz devam edecek. Sürücülerin de yayalara yaya geçitlerinde ve kavşak başlarında yol vermeleri gerektiğinin bilgilendirme ve bilinçlendirme faaliyetlerimiz devam edecek.

Göreve geldiğiniz günden bu yana pandemiden dolayı Adana için ne gibi çalışmalarınız oldu?
Toplu taşıma araçlarındaki yolcular ve şoförlere maske denetimlerimize devam ediyoruz. Fazla yolcu alınmasıyla ilgili denetimler yapıyoruz. Toplu taşıma araçlarında ve şehirlerarası karayollarına çıkan araçlarda emniyet kemeri denetimleri yapıyoruz. Ekip arkadaşlarımız pandemi ve maske kullanımı ile ilgili bilgilendirmeler yapıyor. Biz şube olarak pandemi döneminden dolayı toplu taşıma araçlarına, okul ve iş yeri servisleri ve ticari taksilere yani yolcu taşıyan araçlara ağırlık verdik. Denetimlerimiz, bilgilendirmelerimiz ve gerektiği anda tutanak tutmalarımız devam ediyor. Ayrıca kavşaklara yerleştirdiğimiz Kent Güvenlik Yönetim Sistemleri (KGYS) uyarı tabelaları kural ihlallerini azalttı. Bu tabelalar sayesinde meydana gelen trafik kazalarında yüzde 50 azalma oldu. Bundan da büyük mutluluk duyuyoruz.

Son olarak eklemek istedikleriniz var mı?
Adana il geneli olarak, otobanın olması, tarım ve turizm bölgesi olmasından dolayı yani şehrin hareketleri ister istemez trafik yoğunluğunu beraberinde getiriyor. Adana’da yaklaşık 690 bin tescilli araç, 900 bin civarında, yaklaşık 140 bin adet motosiklet sürücü var. Bu şehir içerisindeki gerek ticari gerekse turizm ve tarım faaliyetlerinden dolayı günlük trafik hareketlerimizi artırıyor. Bu durum da ister istemez trafik sorunlarımıza davetiye çıkarıyor. Denetimlerimiz trafik kazalarını ve meydana gelen can kayıplarını önlemeye yöneliktir. Çalışma prensibimiz, ölümlü ve ağır yaralı kazaları düşürmek. Sabah ve akşam trafiklerinde ekip arkadaşlarımız yoğun olacak olan kavşaklara geçiyorlar, oradaki aksaklıklara anında müdahale edebilmek için. Kent Güvenlik Yönetim Sistemleri (KGYS)’deki trafik personelimiz şehrimizin anlık yoğunluğunu izliyor. Ekiplerimizin göremedikleri alanları gözlemleyip, ona göre ekiplerimizin ulaşmasını sağlıyorlar. Trafik kazası sebebi olan cep telefonu, kırmızı ışık vb. kural ihlallerini denetleyerek, cezai işlem uyguluyorlar. Trafik güvenliğinin sağlanması için tüm halkımız elini taşın altına koymalı. Herkes elinden geleni yapar, kurallara uyarsa trafikte can güvenliğimiz sağlanmış olur. Sayın İl Emniyet Müdürümüz Doğan İnci’nin önderliğinde ve direktifleri doğrultusunda bize verilen görevleri, Adana ve Adanalı vatandaşlarımız için layıkıyla ve en doğru şekilde yerine getirmeye gayret gösteriyoruz. Adana’da meydana gelen kaza verileriyle ilgili bizden sürekli bilgi alıyor, yakından takip ediyor. 

Gazette Gazetesine röportaj verdiğiniz için teşekkür ederiz.
Ben teşekkür ederim.

 

Görüşlerinizi Bildirin

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.

DİĞER HABERLER