"Proteini Bas,Karbonhidratı Kes" Yöntemi

"Proteini bas,karbonhidratı kes" yöntemi işe yarıyor mu?

"Proteini bas,karbonhidratı kes" yöntemi işe yarıyor mu?

Vücut geliştiriciler ve sporcular arasında yaygın olan karbonhidrat kesme ve protein artırma eğilimi, uzun vadede beklenen etkiyi yaratmayabilir.
Antrenmanlara ek olarak düzgün beslenme de bu sürecin önemli unsurlarından. Proteinler, kasın yapı taşlarını oluşturan amino asitleri içerdiğinden beslenmenin önemli bir parçasını oluşturuyor. Ancak uzmanlar, kilo aldırdığı gerekçesiyle karbonhidratı tamamen kesip proteini artırmanın sporun etkilerini zayıflatabileceğini belirtti. Yazıda, karbonhidratların vücutta protein yıkımını azalttığı gösterilen insülin hormonunun üretimini tetiklediğine işaret edildi. Akademisyenler, düşük karbonhidratlı diyetlerin daha az enerji anlamına geldiğini belirtirken, bunun bağışıklığın zayıflamasına, daha fazla yorgunluğa ve performansın düşmesine yol açacağını bildirdi. Uzmanlar, antrenmanlara ek olarak düzgün beslenmenin önemini vurgularken, karbonhidratı tamamen kesip sadece proteini artırmanın spor performansını olumsuz etkileyebileceğini belirtiyor. Karbonhidratların vücutta protein yıkımını azalttığına işaret eden uzmanlar, düşük karbonhidratlı diyetlerin enerji seviyelerini azaltabileceğini, bağışıklık sistemini zayıflatabileceğini ve performans düşüşüne yol açabileceğini ifade ediyor.
Vücut geliştiriciler ve sporcular arasında yaygın olan karbonhidrat kesme ve protein artırma eğilimi, uzun vadede beklenen etkiyi yaratmayabilir. Uzmanlar, Angila Ruskin Üniversitesi ve Essex Üniversitesi'nden akademisyenlerin belirttiği gibi, karbonhidratın kas gelişiminde önemli olduğunu belirtiyor. 

DİĞER HABERLER