Uçuş öncesinde fırlatma koltuğu testleri, tam boy statik
testi, kontrol yüzeylerinin atalet ve statik testleri, iniş takımı düşürme
testleri, sistem entegrasyon laboratuvarında aviyonik sistem testleri, yakıt
testleri gibi aşamaları tamamlayan KAAN, son olarak pistte yavaş ve hızlı taksi
testlerini gerçekleştirdi.
KAAN, sabah saatlerinde Mürted Hava Meydanı'nda yeniden
piste çıkarak motor çalıştırdı ve ilk kez havalandı.
KAAN'ın ilk uçuşunda pilot koltuğunda test pilotu Barbaros Demirbaş
oturdu.
Milli muharip uçak KAAN ile Türkiye, bu seviyede (5. Nesil)
uçak üretebilen 5 ülkeden biri olacak.
KAAN, insansız hava araçları, havadan ihbar, kontrol gibi
platformlar ve tedarik edilmesi planlanan diğer unsurlarla ortak çalışabilecek.
Yeni nesil silahlarla havadan havaya muharebe, süpersonik
hızda dahili silah yuvalarından hassas vuruş gerçekleştirebilecek KAAN, yapay zeka ve nöral ağ desteğiyle artırılmış muharebe gücü sağlayacak.
KAAN programı kapsamında Yıldırım Test Tesisi, Radar Kesit
Alanı Test Tesisi, Rüzgar Tüneli Tesisi gibi dünyanın sayılı büyüklükteki test
merkezlerinin ülkeye kazandırılması sağlanıyor. Bu sayede test verilerinin
işleme kabiliyetlerinin artırılmasının da önü açılmış olacak.
Etiketler:
KAAN