HABER MERKEZİ-Etkinlik boyunca katılımcı firmaların her biriyle
özel olarak ilgilenen Dubai Ticaret Ataşeleri Ahmet Canlı ve Ersoy Erbay’ın,
BAE pazarına ilişkin bilgilendirdiği firmalar ayrıca 24 Kasım 2021 tarihinde
Dubai Dünya Ticaret Merkezi’nde gerçekleşen Decobuild fuarına katıldı. Fuarda sektörle
ilgili trendleri ve ürünleri incelemenin yanı sıra potansiyel alıcılarla da bir
araya gelen ihracatçı firmaların, sektör için stratejik bir öneme sahip
Dubai’de kurduğu yeni iş birlikleri sektöre motivasyon sağlarken, URGE
projelerinin de başarısını göstermiş oldu.
Körfez ülkelerinin anahtarı Dubai
AKAMİB Başkanı Onur Kılıçer, “Bölgenin en katma
değerli ihracat kalemlerinden olan mobilya ürünlerinin, farklı pazarlarda
ihracatını artırmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Sektör için stratejik
bir öneme sahip Dubai, Ortadoğu ülkeleri için de bir hub konumunda. Burada
yaptığımız ticari anlaşmalar sadece Birleşik Arap Emirlikleri’nde değil tüm
körfez ülkelerinde büyümemizi sağlayacak” dedi ve sözlerini şöyle sürdürdü,
“Türkiye mobilya sektörünün Birleşik Arap Emirlikleri’ne ihracatı ilk 10 ayda
geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 38,5 artarak 61 milyon dolar seviyesine
geldi. İyi bir artış trendi yakalamış olmamıza rağmen ulaştığımız rakamlar
bölgenin potansiyelinin çok gerisinde. Bu bölgeye yaptığımız pazarlama
faaliyetlerini çeşitlendirmek ve başta Birleşik Arap Emirlikleri olmak üzere
tüm körfez ülkelerinde ihracatımızı artırmak istiyoruz.”
Güçlü KOBİ’ler sürdürülebilir ihracat
Yapılan URGE projelerini de değerlendiren Başkan
Kılıçer, “Bölge ihracatçılarımızın büyük çoğunluğunu KOBİ’ler oluşturuyor. Hızlı
karar alabilen ve hızlı hareket edebilen KOBİ’lerimiz farklı pazarların
ihtiyaçlarına çabuk dönüş yapabiliyor ve bu sayede girdikleri pazarlarda
kolayca büyüyebiliyorlar. Girdikleri pazarlarda öncü kuvvet gibi diğer
firmaların da önünü açan KOBİ’lerimizi ne kadar güçlendirirsek daha fazla
pazarda, daha çok ürün gruplarıyla yer alabilir, ihracat artışımızı
sürdürülebilir kılabiliriz. KOBİ’lerimizin markalaşma, pazarlama gibi
alanlardaki yeteneklerini artırmak, hedef pazarları daha iyi analiz
edebilmelerini hedeflediğimiz URGE projesinden aldığımız geri dönüşlerin yanı
sıra ihracat ve ihracatçı sayısındaki artışlarımız da doğru yolda olduğumuzu
gösteriyor” dedi.