Yapılan basın açıklamasında, konu ile ilgili olarak açıklamalarda bulunan Ulaştırma Memur-Sen Genel Başkanı Kenan Çalışkan, Demiryollarında Yeniden Yapılandırma sürecinde çalışanlara sıkıntı olabilecek hususları aktararak, yapılandırmanın, demiryolu personelinin iş güvencesinden ve kazanılmış haklarından taviz verilmeyecek şekilde planlanması gerektiğini hatırlattı. “Demiryolcunun İş Güvencesi Kırmızı Çizgimizdir” sözünün altını ısrarla çizen Çalışkan, ayrıca “Memurlar ve İşçiler TCDD’de 164 yıldır fedakârca yan yana görev almaktadır. Bu istihdam şekli bozulmadan devam ettirilmelidir” dedi.
Çalışkan, “Sendika yönetimi olarak ilgili kurumların genel müdürleriyle birlikte Ulaştırma Bakanlığında bir toplantı yaptık, Cumhurbaşkanlığı Başdanışmanı Vedat Bilgin ve Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu ile görüştük, Ak Parti Genel Başkanvekili Numan Kurtulmuş’a Memur-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın eşliğinde bilgilendirme yaptık, tüm görüşmelerde muhataplara kaygıların ve kırmızı çizgileri ifade ettik. Ayrıca, TCDD personelinin iş güvencesinin korunması ve kazanılmış haklarından taviz verilmemesi için, bundan sonra da siyasi ve bürokratik makamlarla sonuç alınıncaya kadar görüşmeler ve mücadele devam edecek” diye konuştu.
Ulaştırma Çalışanlarının genel yetkili sendikası Ulaştırma Memur-Sen, 2021 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programında yer alan, Demiryollarının yeniden yapılandırılması sürecine ilişkin kamuoyuna açıklanmayan birtakım çalışmalar üzerine tüm Türkiye’de olağanüstü toplantılar yaparak, Şube Başkanları ve üyeleriyle istişare süreci başlattı. Ulaştırma Memur-Sen Genel Merkez yönetimi ilk etapta, 3 Mart 2021 tarihinde Ankara’da bir deklarasyon yayınlamış ve TCDD’deki yeniden yapılandırma sürecine ilişkin çalışmaların şeffaf ve açık biçimde yürütülmesi gerektiğine de vurgu yapmıştı.
Ulaştırma Memur-Sen’in ilk duyurusu şu şekilde;
1- Demiryolu yeniden yapılandırma sürecinin Sendikalar ve STK’larla istişare edilmeden yürütülmesi; personel üzerinde ciddi rahatsızlığa, tedirginliğe ve kurumda iş barışının bozulmasına sebep olmuştur.
2- Yapılandırma süreci; Sendikalar, Sivil Toplum Örgütleri ve tüm Sosyal paydaşların katkıları ve önerileri alınarak gerçekleştirilmelidir.
3- Demiryollarının gelişimine ve güçlenmesine katkı sunacak, ortak akılla ve istişareyle yürütülecek bir çalışmayı destekleyeceğimizi ifade ederiz.
4- 399 sayılı KHK’ya tabi çalışan personelin bu kapsamda çalışmaya devam etmesi, iş güvencesinin, statü hukukunun, memurluk rejiminin korunması, personelin kazanılmış haklarından taviz verilmemesi kırmızı çizgimizdir.
5- Hiçbir personel iş sözleşmesi imzalamaya, havuza gitmeye veya isteği dışında yer değişikliğine zorlanmamalıdır.
6- 399’a tabi personel çalıştıran ve ciddi karlar elde eden KİT’ler mevcuttur. (TEİAŞ, Eti Maden, DHMİ vb.) 399’a tabi personel istihdamı; rekabetçi politikalara, kar elde etmeye, çağa ayak uydurmaya ve yeniden yapılandırmaya engel değildir.
7- Demiryolu yeniden yapılandırma sürecine ilişkin taslak, sendikamızla en kısa sürede paylaşılmalıdır. Bu sürece ilişkin görüşlerimizi belirten teknik ve detaylı bir rapor Sendikamızca hazırlanmakta olup, en kısa sürede ilgili makamlara iletilecektir.
8- Demiryolu yeniden yapılandırma süreci Sendikamız tarafından yakından takip edilecek ve bu konuda tüm Sivil Toplum Kuruluşlarıyla birlikte hareket edilecektir.