Saygılı,
konuya ilişkin açıklamasında, Adana’nın güçlü sanayi kültürü, lojistik
avantajları ve coğrafi konumu ile Türkiye’nin Güneydeki en güçlü ili olduğunu,
bu ekonomik gücün kurulacak bir konteyner limanı ile taçlanacağını
savundu.
DOĞRU EMİN ADIMLARLA
İLERLEYELİM
Saygılı,
yaşanan pandemi sürecinin tüm ekonomik tahminleri alt üst ettiğini, sağlıkta
olduğu gibi ekonomide de yaralar alındığını ancak, bütün bunların Türkiye’nin
2023 hedeflerine ulaşmasının önüne geçemeyeceğini belirterek, “Yeter
ki birlikte hareket edebilen, birlikte düşünebilen, birlikte ortak
geleceğe doğru emin adımlarla ilerleyelim” diye konuştu.
Adana’nın
Türkiye’nin ilk sanayileşen kentleri arasında olduğunu hatırlatan Saygılı,
bugün Türk Sanayisinin Güneydeki Üssü konumundaki Hacı Sabancı Organize Sanayi
Bölgesi’nin Türkiye genelindeki 300’den fazla OSB arasında ilk 6’da yer
aldığını ifade ederek, şunları kaydetti:
TÜM KENT DİNAMİKLERİYLE
ÇABA HARCAMALIYIZ
“AOSB’nin
yanı sıra yeni kurulan ve kurulma çalışmaları devam eden ihtisas organize
sanayi bölgelerimizle gücümüze güç katıyoruz.
Bu
kapsamda en büyük eksiğimiz ise bir konteyner limanımızın olmamasıdır. Adana’ya
bölgenin en büyük konteynır limanının kurulması için tüm kent dinamikleriyle
çaba harcamalıyız.
Adanamız
daha yakın ve daha erişilebilir bir limanda dünyanın tüm merkezlerine ihracat
yapabilme, üretimlerini pazarlayabilme potansiyeline sahip olmalıdır. Adana
olarak üretim de ihracatta da öncü kent olma konusundaki gayretli
çalışmalarımızı artırmalıyız. Bölgenin en büyük konteyner limanı kurulması
için tüm tarafların inisiyatif alması gerekiyor.
Konteyner taşımacılığı
dayanıklı ve uzun ömürlü olması sebebiyle tercih
sebebidir. Konteynerler kolay doldurulup boşaltılabilmesi nedeniyle
zamandan ve maliyetlerden tasarruf sağlar. Denizyolu ile yapılan
taşımalarda gemiler limanda daha az bekler, maliyet bu sayede ciddi miktarda
düşer. Bu taşımacılıkta her türlü ürün güvenle taşınır.”
Saygılı,
açıklamasını, “Birlikte hareket edersek başarabiliriz. Haydi, Adana”
ifadeleriyle tamamladı.