Türk Eğitim Derneği (TED) okul zincirinin yeni halkasını oluşturan TED
Şanlıurfa Koleji Müdürü Arif Kemal Şamat, eğitim anlayışlarında; yabancı dil,
sosyal etkinlikler ve akademik başarının üç sac ayağını oluşturduğunu bildirdi.
Şamat, Cumhuriyetin kazanımları, Atatürk ilkelerine bağlı, ulusal ve manevi
değerleri özümseyerek ilkeleriyle bütünleştirmiş, en az bir yabancı dili bilen
ve yaşamında etkili bir şekilde kullanan, yüksek ahlaklı, ülke sorunlarına
karşı farkındalığı ve çözüm üretme bilinci yüksek, çevreye duyarlı, sosyal
sorumluluk bilincine sahip, bilimsel düşünen, empati kuran, iletişim becerileri
kazanmış ve özgüveni yüksek öğrenciler yetiştirdiklerini söyledi.
ÖĞRENCİ MERKEZLİ
TED’li öğrencilerin, teknolojiyi hayatının her alanında etkili ve olumlu
bir şekilde kullanan, kültür, sanat ve spor alanlarında entelektüel birikimi
olan, dünya vatandaşlığı vizyonuna sahip bireyler olarak yetiştiklerini
vurgulayan Şamat, “Türk Eğitim Derneği, öğrencilerine bu özellikleri
kazandırmak için yaşam temelli ve öğrenciyi merkeze alan eğitim-öğretim
olanakları sunar” dedi.
TED Okullarında; öğrenci merkezli eğitimin hakim olduğunu ifade eden Arif
Kemal Şamat, “Okulumuzda, TED’e özgü geliştirilmiş programlar ile uluslararası
uygulamaların bütünleştirildiği, pozitif disipline dayalı, dinamik ve yenilikçi
bir eğitim-öğretim anlayışı esastır” diye konuştu
SORGULAYICI-ARAŞTIRICI EĞİTİM
Şamat, TED Şanlıurfa Kolejinde, derslerinin sadece teorik temele
dayanmadığını belirterek, şunları kaydetti:
“Öğrencilerin tüm kazanımları bireysel ya da grup halinde yaptıkları deney,
gözlem, araştırma veya aktivitelerle hayatın içinden çıkarmaları
sağlanmaktadır. Öğrencilerimiz ihtiyaçları doğrultusunda desteklenerek, bilim
alanında tüketen değil, üreten bireyler olmaları hedeflenmektedir. Kolejimizde;
tüm dersler, her branşa özel araç-gereçlerle donatılmış, görsel ve işitsel
elektronik teknolojilerle tasarlanmış, branşlara ait derslik ve
laboratuvarlarda işlenmektedir. Derslik sistemi sayesinde öğrencinin ders
içerisinde aktif kılınabileceği ortamlar önceden öğretmen tarafından her ders
ve konu için hazırlanabilmektedir. Bu sistem çocuklarımızın
‘sorgulayıcı-araştırıcı’ düşünme modelini içselleştirmelerine olanak
vermektedir.”
YABANCI DİL EĞİTİMİ
“Yabancı dil eğitimi, okulumuzdaki eğitim sisteminin en önemli sac
ayaklarından birini oluşturmaktadır” diyen Şamat, şunları kaydetti:
“Okulumuzda yabancı ve Türk öğretmenler tarafından İngilizce eğitimi
verilmektedir. Bu eğitimin kalitesinin uluslar arası bağımsız yurt dışı
merkezler tarafından belgelenmesi amacıyla öğrencilerimiz ilerleyen dönemlerde
Cambridge, IELTS, TOEFL, IGCSE gibi çeşitli sınavlardan geçeceklerdir.”
İkinci ana başlıklarının ise sosyal etkinlikler olduğunu vurgulayan TED
Şanlıurfa Koleji Müdürü Arif Kemal Şamat, “18 bin 341 metrekare kapalı, 3
bin 208 metrekare açık olmak üzere toplam 21 bin 549 metrekarelik alan üzerinde
kurulan okulumuzun önemli bir bölümü sosyal etkinliklere ait alanlarla
donatılmıştır. Bunun yanı sıra; yüzme havuzumuz, kapalı spor salonumuz, 3D salonumuz,
konferans salonumuz, halı sahamız, bilgisayar ve görsel sanatlar
atölyesi, müzik atölyesi ile teknoloji ve tasarım atölyelerimizde çocuklarımız
her dersi derse uygun sınıflarda ve atölyelerde görmektedirler"
ifadelerini kullandı.
TEOG GERÇEĞİ
Sac ayağının üçüncüsünün ise akademik başarı olduğunu belirten Şamat, TED
öğretmenlerinin alanında kendini ispatlamış, deneyimli öğretmenler olduklarını
ve sınavla seçildiklerini vurguladı. Türkiye’de halen bir TEOG gerçeğinin
olduğunu ifade eden Şamat, “Akademik başarısı yüksek öğrencilerimiz TEOG
sınavlarını korkulu rüya gibi görmeyeceklerdir” dedi.