Son zamanlarda okullarda öğrenciler arasında şiddet
olaylarının artış gösterdiğini kaydeden uzmanlar, “Çocukların dürtüsel
davranışlarının, anlık planlamalar yapmalarının, sonunu düşünmeden hareket
etmelerinin ve birbirlerine karşı zarar verme algılarının yüksek olmasının bu
durumun başlıca nedenleri arasında. Çocukların kendi duygularını yönetemiyor
olmaları; kin, nefret ya da öç alma duygularının çok yoğun olması bu noktada
önemli.” dedi.
“Bu tür olayların sık sık yaşanmaması için çocukların sorun
çözme becerilerine daha fazla dikkat edilmesi gerekiyor.” diyen uzmanlar,
“Çocuklar bir sorunla karşılaştıklarında, bu sorunu karşı tarafın canını
acıtarak, öç alarak veya haddini bildirerek çözmek yerine, kendi içlerinde bu
olayın neden bu kadar fazla tepki vermelerine neden olduğu, kendilerini neden
bu kadar öfkelendirdiğine odaklanmalılar.” şeklinde konuştu.
Çocukların kendi duygularını analiz etmeleri ve neden
öfkelendiklerini anlamalarının önemine işaret eden uzmanlar, “Çocuklar
öfkelerini karşıya yansıtmaya fazla meyilli olabiliyor. Özellikle ortaokul ve
lise çağındaki çocuklar, birçok noktada kendilerini haklı bulabiliyorlar. Çocuklar, ‘Ben karşımdakine her şeyi yapabilirim, eğer bana zarar verecek ya da
beni üzecek bir şey yaptıysa ben de onun canını acıtabilirim, ben de onu
üzebilirim.’ şeklinde düşünebiliyor.” diye konuştu.
Bu durumda hem ailelere hem de okul yönetimine büyük
görevler düştüğünü de kaydeden uzmanlar, ailelerin ve okulların, çocukların
duygusal farkındalıklarını artırmalarına yardımcı olacak önleyici çalışmalar
yapması gerektiğini, bu tür çalışmaların, hem öğrencilerin duygularını daha iyi
yönetmelerine hem de tatsız olayların önüne geçilmesine katkı sağlayacağını, bu
sayede okullarda daha sağlıklı ve güvenli bir ortam oluşturulabileceğini
vurguladı.

Son Dakika Gelişmelerden
Vaktinde Haberdar olmak istiyor musunuz? Google News'te
Gazette'ye abone olun.
ABONE OL!