Fazla Kiloları Verdik, Ya Sonra? - DYT. NURAY GÖNÜL GÜLTEKİN

11 Haziran 2021 Cuma 09:30

Birçok kişi azimle verdiği kiloları kısa sürede geri aldığını ya da zamanla eski kilosuna döndüğünü fark eder. Nerede yanlış yapıyoruz? Giden kilolar neden üstümüze yapışıyor? Birlikte bakalım.

Herkesin düzeni farklıdır. Ama bu düzen size kilo aldırıyorsa yanlış giden bir şey var ve hemen düzeltilmesi gerekiyor. Diyetisyene gittik ya da kendi çabamızla fazla kilolardan kurtulduk “Oh bee!” deyip eski düzenimize geri dönersek ne yazık ki o kilolar tekrar gelecektir. Hiç mi kaçamak yapmayacağız. Tabi ki arada olacak ama onu dengelemeyi bilmemiz lazım. Bugün çok mu kaçırdık yarın hafif öğünlerle geçiştireceğiz gibi.

Hadi başka neler yapmalıyız tekrar kiloları almamak için bir bakalım.

-Öğünlerimizi yavaş ve çok çiğneyerek yemeğin tadına vararak yemek daha az tüketmenize sebep olacaktır.

-Öğün atlamamak, çok uzun süre aç kalmamak önemli. 3-3,5 saatte bir öğün tüketmeye çalışmalıyız. Aksi takdirde aşırı açlık durumunda kendinizi kontrol edemezsiniz.

-Günlük 2,5 litre su tüketimi de çok yemek yemeyi önleyecektir. Çünkü bazen acıktığımızı sandığımız an da susamış olabiliyoruz.

-Günlük 2-3 fincan yeşil çay, beyaz çay ve kiraz sapı çayını alışkanlık haline getirerek tüketmemiz gerekir.

-Öğle ve akşam öğünlerinden birinde et/tavuk/balık/hindi gibi protein grubunu mutlaka bulundurmaya çalışmalıyız.

-Çiğ sebze tüketimi de oldukça önemlidir. Günlük 2-3 porsiyon tüketilmelidir.

-Haftada 3-4 gün 40 dakika ya da 1 saat egzersiz metabolizmayı canlandıracaktır.

-Düzenli uyku da iştah kontrolünde önemli yer tutar.

-Kahvaltıyı özellikle atlamamaya çalışmalıyız. Ne kadar erken kahvaltı yaparsak o kadar erken metabolizmamız çalışmaya başlar.

-Sulu yemeklerde sularını tüketmemeye çalışın çünkü yağı suyunda birikiyor.

-Katı yağlar yerine sıvı yağları tercih edin. -aman zaten geri alıyorum kiloları deyip daha da kendinizi bırakmayın.

Görüşlerinizi Bildirin

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

YAZARIN DİĞER YAZILARI