Hamilelikte Beslenme Nasıl Olmalı? - DYT. NURAY GÖNÜL GÜLTEKİN

1 Nisan 2021 Perşembe 11:45

Normal kilo aralığında olan anne adayının sağlıklı ilerleyen bir hamileliğinde kilo alımı 8-12 kilo arasında olmalıdır. Hamileliğin ilk üç ayında 1-2 kilo alımı ya da hiç kilo almamak normal kabul edilebilir. İkinci üç aylık dönemde bebeğin de gelişimi hızlı olduğu İçin 5-6 kilo alımı idealdir. Son üç aylık dönemde ise 4-5 kilo alımı normal kabul edilir. 15 kilonun üzerinde kilo alımı anne ve bebekte sorun oluşturabilir. Bu yüzden kilo alımı hamilelik döneminde çok önemli belirleyicidir.

Hamilelik dönemi beslenmemize gelecek olursak öncelikle protein ihtiyacı artar. Bu proteini hem bitkisel hem hayvansal kaynaklardan karşılamamız gerekmektedir. Tam yağlı süt, peynir, yumurta, kırmızı et, tavuk, balık, baklagiller, bezelye gibi besinlere yemeklerde daha çok yer verilmesi gerekir. Kalsiyum bebeğin kemik ve diş sağlığı için oldukça önemlidir. Annenin günlük alması gereken miktar ortalama 1200 mg’dır. Bu miktarı karşılamak için de anne adayının günlük süt ve süt ürünlerini, koyu yeşil yapraklı besinleri, ceviz, fındık, badem, susam gibi yağlı tohumları tüketmesi gerekmektedir. Ancak bu ihtiyaç karşılanamama durumunda dışarıdan takviye ile karşılanmalıdır. Gebelikte bir önemli husus da folik asit alımıdır. Eğer planlı bir gebelik ise gebe kalınmadan 3 ay önce folik asit doktor kontrolünde alınmaya başlanmalıdır. Gebe kalınmışsa da mutlaka hemen folik asit alımına başlanmalıdır. Çünkü bebeğin omurga gelişimi için oldukça önemlidir. Yumurta, bezelye, bakla, yeşil yapraklı sebzeler, turunçgiller folik asit yönünden zengin besinlerdir. Günlük olarak da mutlaka süt ve süt ürünlerini, et/tavuk/balık , kurubaklagil, yumurta, sebze, meyve, yağlı tohumlulardan tüketmesi gerekir. Hafta da ise en az 2 kez balık tüketmeyi alışkanlık haline getirilmesi gerekir.

Günlük 3 litre su tüketimi ihmal edilmemelidir. Bol su tüketimi kabızlık, idrar yolu enfeksiyonu, ödem, mide yanması gibi şikayetleri büyük oranda azaltacaktır. Alkol ve sigara kullanılıyorsa gebelik ve emzirme dönemi boyunca bırakılması gerekir. Çünkü kan, oksijen, besin gibi maddelerin bebeğe ulaşımını engellemektedir. Sigara düşük riskini de arttırdığı için mutlaka uzak durulmalıdır. Hamilelik süresince de haftalık en az 2 gün yürüyüşe çıkılmalıdır.

Görüşlerinizi Bildirin

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

YAZARIN DİĞER YAZILARI