Kapanmada Kilo Almamak için Nasıl Beslenmeliyiz? - DYT. NURAY GÖNÜL GÜLTEKİN

29 Nisan 2021 Perşembe 00:22

Korona virüs salgını sebebiyle evlere kapandığımız bugünlerde kilomuzu nasıl korumalıyız? Kilo almadan bu süreyi nasıl tamamlamalıyız? Herkesin merak ettiği konuyu gelin birlikte ele alalım.

Sokağa çıkma yasağıyla beraber hareketliliğin de kısıtlandığı günlerde birçok insanın kilo şikayeti arttı. Yapılan araştırmalar da ortalama 3-5 kilo arasında kilo alımı olduğu görülüyor. Günlük alışkanlıklarımızın da dışına çıkıp stres ve bunalımın da arttığı bugünlerde, yemek yeme düzensizliği, abur cubur tüketimindeki artış doğrudan kilo alımına neden olabilir. Ayrıca uykuya geçişte zorlanmaların da arttığı pandemi döneminde geç yatıp geç kalkma, yemek saatlerinin düzensizleşmesi hepsinin kilo alımında etkisi var. Alışkın olduğumuz düzenin bozulup, yeni düzeni oluşturamadığımız bir süreç hem bizim hem de metabolizmamız için zor bir süreç. Bu yüzden bedenen ve ruhen işlerimizi kolaylaştıracak şeyler yapmak bize en iyi gelir.

Aslında evde olduğumuz bu süreyi kendimiz için en iyi şekilde değerlendirirsek krizi fırsata çevirmiş oluruz. Bu da bedenen ve ruhen çok iyi gelecektir. Peki neler yapabiliriz? Öncelikle yemek saatlerimizi düzenlemeliyiz. Güne erken başlamasak bile 9-10 gibi kahvaltılar yapılmış olmalıdır. Gün içerisinde 1-2 fincan yeşil çaya yer vererek metabolizmamızı hızlandırmaya yardımcı olabiliriz. Ara öğün yaparak öğünlerde aşırı yemek yemeyi, fazla kalori alımının da önüne geçmiş oluruz. Günlük en az 2-3 litre su tüketimini aksatmamalıyız. Evlerde online çalışanlar ise her saat başı 3 dakika esneme hareketi yaparak gevşeyebilirler. Günlük 20-30 dakika egzersiz yapmamızda formumuzu korumamıza fayda saylayacaktır. Karbonhidrat tüketimini, abur cuburu olabildiğince kısıtlamalıyız. Her gün yapacağımız yemekleri hafta başında planlarsak yemek yeme düzenimize de olumlu katkı sağlayacaktır.

Görüşlerinizi Bildirin

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

YAZARIN DİĞER YAZILARI