Ramazan’da Kilo Kontrolü - DYT. NURAY GÖNÜL GÜLTEKİN

22 Nisan 2021 Perşembe 00:45

Ramazan’da öğün sayılarımız normale göre azalmaktadır. Öğün sayıları az ama çeşit fazla olabilir. 12 saatten fazla aç kalan vücut için öğündeki çeşitliliği artırarak ihtiyaçlarını karşılamalıyız ki Ramazan’ı sorunsuz geçirelim. Eğer sahura kalkamıyorsak günün erken saatlerinde kan şekeri düşer; halsizlik, yorgunluk artar. İftarda da ani yemek yenilip kan şekeri ani yükselirse vücut daha da yorgun düşer. Bunun için sahuru ihmal etmemekte fayda var.

Sahur, iftar (oruç açma) akşam yemeği, ara öğün şeklinde olursa daha dengeli olacaktır. Sahura kalkan bireyin kan şekeri daha uzun süre dengede kalacağı için oruçtan da daha az etkilenecektir. Sahurda bizi uzun süre tok tutacak tam tahıllı ekmek, az tuzlu peynir, yumurta, kıymalı sebze yemekleri vs. gibi yiyecekler tercih etmeliyiz.

Dikkat edilmesi gerekenler

-İftarda ani yemek yenmemesi gerekir. Birden dolan mide daha çok hazımsızlık çeker. Vücut daha çok yorulur. Tansiyon yükselebilir, kan şekeri yükselir.

-Yemekleri az az ve çok çiğneyerek tüketmeliyiz.

-Yemeklerde daha az yağlı, az tuzlu, aşırı tatlı, işlenmiş paketli ürünlerden uzak durmalıyız. Bunların yerini mideyi çok yormayacak lifli, hazmı kolay ve meyve gibi besinler tüketilmelidir.

-Bir insanın ortalama 1,5-2 litre tüketmesi gereken suyu mutlaka içmeliyiz.

Ramazan kilo verme yöntemi değildir. Kilolu bireyler Ramazan’ı bir fırsat olarak görüp kilo vermek için az yiyebilirler. Zaten yavaşlamış olan metabolizma daha da yavaşlayarak kilo alımına meyillidir. Az az ve sık beslenmeyen biri bu ayı kilo vermek yerine kilo alarak bitirir. Sahura mutlaka kalkılmalıdır. Mutlaka su tüketimine önem verilmelidir. Aşırı yağlı, tuzlu, tatlı yiyeceklerden uzak durulmalıdır. Tatlı tercih edilecekse haftada 1-2 kez sütlü tatlı yenebilir. Güllaç buna çok iyi bir örnektir. Tatlı yemediğiniz günler meyve veya kuru meyve yiyerek tatlı hakkınızı burada kullanabilirsiniz. Yemeklerin suyunu tüketmemeye çalışın, böylece daha az yağ almış olursunuz. Yavaş yavaş ve çok çiğneyerek yemek yiyin.

Görüşlerinizi Bildirin

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

YAZARIN DİĞER YAZILARI