Ramazan’da Nasıl Beslenmeliyiz? - DYT. NURAY GÖNÜL GÜLTEKİN

8 Nisan 2021 Perşembe 02:15

11 ayın sultanı, sofraların şenlendiği, bolluk bereketin habercisi geliyor. Bu süreçte sağlığımıza da özen göstermeliyiz. Uzun süre aç kalacağımız için sağlıklı bireylerin bile zorlanabildiği anlar oluyor. Bu süreci sağlıklı bitirebilmek için nelere dikkat etmeliyiz bir bakalım:

Öncelikle asla sahursuz oruç tutulmamalıdır. Böylece metabolizma hızımız düşmemiş olur. Öğünümüzü iftar, sahur ara öğün olarak 3 öğün gibi düzenlersek normalde gün içinde tükettiğimiz besinleri Ramazan’da da tüketebiliriz. Böylece tek bir öğüne yüklememiş oluruz. Sahurda çok tuzlu, çok yağlı, baharatlı yiyecekler tüketilmemelidir. Gün içerisinde çokça susatacağı için oruç tutarken sizi zorlayabilir. Çalışma temposu yüksek olanlar, gün içinde fazla enerji harcayanlar iftar ile sahur arasında mutlaka yeterli su tüketmelidirler.

İftar da sahur kadar çok önemlidir. Saatlerce aç kalan vücut bir anda aşırı yemek ile yüklenmemelidir. İlk önce bir bardak su ile orucumuzu açıp ister bir hurma ister 3-4 zeytini yanında tüketebiliriz. Biraz çorba içip biraz ara verip ana yemeğe geçmemiz gerekir. Böylece ara vererek beyne doyma sinyalinin gitmesini sağlayıp çok yemek yemeyi engellemiş oluruz. Ani ve aşırı yemek tüketimi hipertansiyon ve şeker yükselmesine sebep olabilir.

Tatlı tüketmek istiyorsak hafta da 2 kez idealdir. Ayrıca şerbetli tatlılardan olabildiğince uzak durmalıyız. Tatlı seçimlerimiz sütlü tatlılardan ya da meyveli tatlılardan yana olmalıdır.

Aldığımız kalori miktarını da arttırmamak adına pişirme yöntemi olarak ızgara, haşlama, buğulama, fırınlama olarak tercih etmeliyiz. Sahur ve iftarda öğünümüzde karbonhidrat, protein, yağ gruplarını dengeli şekilde almamız bu süreci rahatlıkla geçirmemize yardımcı olacaktır.

İçecek olarak olabildiğince çay ve kahvelerden uzak durarak vücuttaki suyun atılmasını önleyerek dehidrasyonu engellemiş oluruz. Daha çok bitki çayı ve su tüketebiliriz.

Görüşlerinizi Bildirin

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

YAZARIN DİĞER YAZILARI