Yaza Hazır mıyız? - DYT. NURAY GÖNÜL GÜLTEKİN

10 Mart 2021 Çarşamba 00:52

Kışın aldığımız kiloları kıyafetlerle saklamak çok kolay. Ya da bol kazaklardan montlardan aldığımız birkaç kilonun farkında bile olmuyoruz. Ta ki daha ince, açık renkli kumaşlardan yapılmış, üzerimize oturan kıyafetleri giyene kadar. Yaza daha vakit var iken aldığımız kiloları vermek için yapacağımız ufak değişiklikler, fark etmeden kilolardan kurtaracaktır bizi. Peki bunlar neler?

Günlük ortalama 2,5-3 LT su tüketerek metabolizmamızı hızlandırıp, yağ yakımını destekleyerek kilo verebiliriz. Yemek yemeden önce su içerek iştahımızı baskılayabilir, böylece aldığımız fazla kalori miktarını azaltabiliriz.

Günlük 2 fincan yeşil ya da beyaz çay içmek yağ yakımını destekler ve iştahı azaltır.

Yemekleri pişirme yöntemleri de bir hayli önem taşıyor. Kızartma, krema ekleme, kalorisi yüksek baharat karışımları eklemek yerine; ızgara, haşlama, buğulama gibi pişirmeleri tercih edersek 200-400 kalori daha az tüketmiş oluruz. Bu da ciddi bir rakam.

Porsiyonları küçültmekte oldukça etkilidir. Yemekleri küçük tabaklarda yememiz önce göz dolduracaktır. Çünkü aynı miktarda yemeği daha büyük tabağa koyduğunuzda tabakta az yer kapladığı için göze az görünür. Daha yemeğe başlamadan “Doymayacağım galiba?” diye düşünüp olumsuz şartlama yaparız. Oysaki yediğimiz yemekleri küçük tabakalara koymak göz yanılması yaparak oldukça doyurucu görünecektir gözümüze.

Dışarıdan daha az paketli gıda, işlenmiş et (sucuk,salam,sosis vs), abur cubur tarzı yiyecekleri yemek ve asitli içecekler tüketmek. Bunları çok tüketen birinin bu alışkanlığını bırakması kilo verimini çok daha olumlu etkiler. Bu tarz yiyecekler kalorisi yüksek sağlıklı olmayan yiyeceklerdir.

Günlük aktivitemizi attırarak kalori yakımını arttırıp kilo verebiliriz. Günlük 45 dakika tempolu yürüyüş hafta da 0,5 -2 kilo arasında kilo kaybı sağlayacaktır.

Aç kalmadan az ama sık sık yemek yemek metabolizmayı hızlandırıp, bağırsak hareketlerini olumlu etkiler. Açlığımızı giderecek kadar yiyip 2-3 saat sonra tekrar bir şeyler yiyerek bunu yapabiliriz.

Birde etkisi az gibi görünse de vücut sağlığımız için ve hızlı çalışan bir metabolizma için uyku çok önemlidir. Her gün düzenli bir şekilde aynı saatlerde uyuyup uyanmak metabolizmayı hızlandırır ve dikkat dağınıklığını azaltır. Özellikle yaz aylarında geç yatıp geç uyanma şekline dönen uykular yerine uyku saatlerini çok bozmadan ilerletmek gerektiğini unutmamalıyız.

Görüşlerinizi Bildirin

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

YAZARIN DİĞER YAZILARI