Reklamlar... - İLYAS PORSUK

20 Nisan 2021 Salı 01:06

Önce Reklam Nedir,  Ona Bakalım...

Reklam; insanları bir ürün veya hizmetten gönüllü olarak faydalanmaya teşvik etmek, dikkatlerini ürüne, hizmete, markaya çekmek amacıyla yapılan yazılı, görsel ve işitsel çalışmaların bütünüdür. Reklam nedir sorusuna doğrudan müşterilerin ilgisini çekmek şeklinde kısaca cevaplamak mümkündür. Reklam çalışmalarında amaç her zaman ticari başarı yakalamaktır. Aksi zaten reklam olamaz dolayısı ile Hedef kitleyi markadan çıkan ürün kullanmaya, denemeye ikna etmek anlamına gelen reklam, özgün bir içeriğe sahip olmalıdır. Reklam çalışmalarında tüketicilerin dikkatini ürüne yönlendirmek, görsel ve işitsel anlamda algıda seçicilik yaratmak gibi temel amaçlar yer alıyor. Markaların, kuruluşların satış grafiklerini artırmak üzere yaptıkları reklamlar, daima iyi bir seviyede olmalı, markanın değerine ya da sektörel imajına zarar vermeyecek nitelikte olmalıdır. Gerek yurt dışında eğitim almış bu işi yapan insanlar gerek sosyal medya arcılığı tüm dünya görüldüğünden dolayı özgün tasarımlar farklı fikirler ortaya çıkabiliyor ve ülkemiz bu konuda aslında çok başarılı. Sadece Firma olarak karar vermek gerekiyor .

Kaliteli bir reklamın özellikleri şöyledir;

İlgi çekici ve cezp edici olmalıdır.

Hedef kitleyi şaşırtmalı, dikkatlerini çekmelidir.

Benzersiz ve şaşırtıcı olmalıdır.

Hedef kitlenin duygularını, isteklerini harekete geçirmelidir.

Ürün veya hizmetten yararlanmaya teşvik etmelidir.

Markaya ticari itibar sağlamalıdır.

Müşterilerin ihtiyacına yönelik olmalıdır.

Reklamın Faydaları Nelerdir?   Reklamlar mizahi, duyarlı, neşeli, enerjik, hüzünlü ve şaşırtıcı gibi farklı duyguları barındıran özelliklerde olabilir. Reklamların içeriğindeki her detay tüketiciye ulaşmalıdır. Tüketiciler mevcut reklamı izlediğinde ürünü merak etmeli, ürünle ilgili vaat edilen hususlara inanmalı ve denemek istemelidir. Reklamların hedefi her zaman satışları artırmak olsa da çoğunlukla markayı tüketicinin zihnine yerleştirmek gibi yan hedefleri vardır.

 Reklam yapmanın markalara sağlayacağı faydalar şöyledir;

Reklamlarla tüketici ve marka arasında iletişim kurulur.

Tüketiciye marka hatırlatılır, markanın yenilikleri aktarılır.

Markanın bilinirliğini artırır, tüketiciye güven verir.

Markanın güvenirliğini artırır, müşterilerin zihninde güvenilir marka imajı oluşturulur.

Satış rakamlarını yükseltir.

Reklam Türleri Nelerdir? :  Reklam nedir, nerelerde yayınlanır dendiğinde akıllara hemen televizyon ve gazete gibi kanallar geliyor. Oysaki reklam dijital çağda en çok internet ortamında yayınlanıyor. Televizyon izleme oranlarının gün geçtikçe azalması markaları dijital reklama yönlendiriyor.

Reklam türleri şöyledir;

Dijital reklamlar: İnternet ortamında yayınlanan dijital reklamlar; Youtube, Twitter, Facebook, Instagram gibi sosyal medya kanalları aracılığıyla yapılıyor. Ayrıca Google gibi reklam hizmeti veren platformlarda yazılı ve görsel reklamlar yayınlanabiliyor.

Yazılı reklamlar: Gazete, dergi gibi basılı mecralar haricinde dijital ortamlarda blog, web site üzerinden yapılan reklamları yansıtıyor.

Basılı görsel reklamlar: Billboard, el ilanı, poster, afiş hatta bazen kartvizit, kitap ayracı gibi ürünler bile basılı görsel reklamlar arasında yer alıyor.

Bütün bu bilgileri aslında Bilmediğimizden değil Ülke olarak özellikle ADANA olarak yapmadığımızdan yazdım. Mali kriz, Pandemi Süreci , Doların yükselmesi eve kapanmalar falan filan  hepsi tamam hepsi işimizi zorlaştıran etmenler bunlarda hem fikirim lakin tüm bu etmenlere rağmen yaptığımız ürettiğimiz ürünlerin ne kadarını  günlük bir sigara parası olan bütçeler ile sosyal medyada yayınladık ? yayımlamadık

Ya da  Sadece  Bir Restoranda  3 Kişilik Yemek parasına yerel  ve  biraz daha maliyetle ulusal gazetelerin iç sayfalarında web sitelerinde ilan verdik ?  vermedik  işte asıl bütün mesele bu  sene 2021  işyeri yönetim fikri  1980’lerde  kalmış

Ülkemizdeki çok büyük uluslar arası ve banklar hariç  ve özellikle bölgemizdeki Firmaların  en büyük sorunu  küçüğünden büyüğüne hizmet işletmesinden  imalat işletmesinden alım satım yapanına kadar hiç birinin firmaların bir sonraki yıl için reklam bütçeleri maalesef yok  dikkatinizi çekerim fikir demiyorum fikirleri var yaptırdıkları reklamlar elbette var ama bütçe planlaması yok  bu da  en büyük handikabımız.

İlyas PORSUK

05529403604


Görüşlerinizi Bildirin

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

YAZARIN DİĞER YAZILARI